| کد خبر: 182867 |

یک کارشناس حمل‌ونقل مطرح کرد:

◄ پیشنهاد ممنوعیت فعالیت استارتاپ‌های حمل‌ونقلی در شهرستان‌ها

امید است این استارتاپ‌ها کمی از سهم خود بکاهند و به سهم مردم اضافه کنند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل با انتقاد از عدم شفافیت مالی استارتاپ‌های حمل‌ونقلی گفت: اگر این استارتاپ‌ها  شفافیت مالی داشتند و میزان سود و... خود را اعلام می‌کردند، شاید آن زمان دیگر بحث کارآفرینی را به رخ منتقدان  خود نمی‌کشیدند.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد عبدالهی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی گفت: البته زمانی که اقتصاد یک کشور بیمار باشد، دیگر نباید بیش‌تر از این انتظار داشت چرا که در یک اقتصاد بیمار فقط به این موضوع توجه می‌شود که این شرکت‌ها لطف کرده و اشتغال ایجاد کرده‌اند و باید دستشان را هم بوسید.

وی با تاکید بر این‌که گردش مالی این شرکت‌ها مهمترین مسئله‌ای است که باعث، گریز از نظارت و عدم اعتنا به سازمان‌های بالا دستی و طرفی باعث جذب افراد با نفوذ در این سیستم ها هم شده است، بیان کرد: کاهش سود سرشار و شفافیت مالی، قدرت و نفوذ آنها را کاهش می‌دهد که بهتر می‌توان آنها را در چارچوب مشخصی قرار داد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: معضل فعالیت این استارتاپ‌ها ممکن است در تهران و شهرهای بزرگ، در حد نرخ کرایه و... باشد اما در شهرهای کوچک که بالاترین نرخ کرایه هزار تومان است و جز تاکسی سیستم حمل‌ونقل عمومی دیگری وجود ندارد و مردم شهر اکثراً کشاورز و دامپرور هستند، تاکسی یکی از اصلی‌ترین مشاغل شهر محسوب می‌شود.

او افزود: با گسترش و افزایش سطح رقابت در شهرهای کوچک که صحنه اشتغال‌زایی این استارتاپ‌ها  شده‌اند، فقط تعدادی تاکسی و آژانس که عمری در سیستم حمل‌و‌نقل بود‌ه‌اند، باید هزینه اشتغال‌زایی این سیستم‌های جدید و یا جریمه سیستم فرسوده تاکسیرانی و عدم رقابتی بودن آن را بدهند.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس تاکید کرد: مگر در این شهرهای کوچک با عرضه تاکسی‌های آنلاین، تقاضای جدیدی ایجاد شده یا همان تقاضاهای آژانس و تاکسی که قبلا استفاده می‌شد تبدیل به استفاده از سامانه‌های جدید شده است؟

به گفته او، با توجه به نداشتن توجیه اقتصادی، فعالیت این شرکت‌ها در شهرستان‌ها فقط برای گرفتن بازار از رقبا است.

او اظهار کرد: بهتر است مانند دیگر کشورهای دنیا، فعالیت این شرکت‌ها در شهرستان‌ها که هیچ توجیه‌ای ندارد، ممنوع شود، چون با گسترش آنها در سطح کشور، کنترل آنها سخت‌تر می‌شود تا در آینده بتوان بهتر تصمیم‌گیری کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.