| کد خبر: 182780 |

اکبری:

◄ اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات نبض تپنده سرویس‌های عملیاتی و فرودگاهی کشور

ادغام آی‌تی و مخابرات سبب پیشرفت‌های چشمگیری برای ارائه خدمات تخصصی به صنعت هوانوردی کشور شده است و می‌توان گفت اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات نبض تپنده سرویس‌های عملیاتی و فرودگاهی کشور است.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ادغام آی‌تی و مخابرات سبب پیشرفت‌های چشمگیری برای ارائه خدمات تخصصی به صنعت هوانوردی کشور شده است و می‌توان گفت اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات نبض تپنده سرویس‌های عملیاتی و فرودگاهی کشور است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، دوره آموزشی یک‌نواختی روسا و مسئولان اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها به میزبانی فرودگاه مشهد آغاز به کارکرد.

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در افتتاحیه کارگاه آموزشی یک‌نواختی روسا و مسئولان اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در مشهد مقدس از یکایک فعالان و کارشناسان پرتلاش و بی‌ادعای عرصه  ICT شرکت فرودگاه‌ها که علی‌رغم کمبودها و کاستی‌ها با همت و تخصص خود در راستای استفاده از تولیدات داخلی، برای تامین سامانه‎های موردنیازمان اقدام به طراحی آن‌ها می‌کنند قدردانی کرد.

اکبری در ادامه بابیان این‌که اعتقادی به تفکیک وظایف ندارد، گفت: ادغام این حوزه سبب پیشرفت‌های چشمگیری برای ارائه خدمات تخصصی به صنعت هوانوردی کشور شده است و می‌توان گفت اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات نبض تپنده سرویس‌های عملیاتی و فرودگاهی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: باید به‌سرعت خود را با تغییرات شتابان دنیای تکنولوژی و فناوری هماهنگ کنیم و به‌دوراز اندیشیدن به منافع فردی، به منافع سازمان و منافع جمعی فکر کنیم و با چشمانی باز به دنبال کسب درآمد برای شرکت باشیم.

وی افزود: خدمت به میهن و مردم شریف ایران باید اولویت همیشگی ما باشد و بدون شک آن چیزی که درنهایت اثبات می‌شود و در اذهان باقی می‌ماند عملکرد و تلاش صادقانه است.

صمد آقاجانی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در افتتاحیه این کارگاه آموزشی به تبیین سیاست‌های اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی پرداخت و گفت: تمام دغدغه همکاران صدیق و تلاشگر من ارائه خدمات به‌روز و مدرن به صنعت هوانوردی ایران اسلامی و پیاده‌سازی و زیرساخت‌سازی نرم‌افزارهای پیشرفته فرودگاهی است که تمام داده‌ها را با بهترین کیفیت پردازش کنند.

آقاجانی جمع‌آوری دیتاها از سیستم‌های مختلف فرودگاهی و پردازش تخصصی و کارآمد آن‌ها را در قالب سیستم پایش یکپارچه‌ی داده‌های هوانوردی (سپیده) از موفقیت‌های حوزه کاری خود بیان کرد و به شرح سایر اقدامات اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی پرداخت.

بهره‌برداری رسمی و آغاز پروژه‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات هوانوردی با بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار، پروژه‌سامانه اشتراکی پذیرش مسافر CUPPS، راه‌اندازی، بهینه‌سازی و به‌روزرسانی سامانه تلفن‌های آی‌پی VOIP در فرودگاه‌های سراسر کشور و حراست مرکزی، راه‌اندازی بیش از 400 سرور مجازی و بهسازی زیرساخت‌های شبکه هوانوردی سراسر کشور، راه‌اندازی پروژه سامانه اتوماتیک و یکپارچه اطلاعات پروازی کشور FIDS/، سامانه محاسبه عوارض فرودگاهی، سامانه محاسبه عوارض پروازهای عبوری از فراز کشور، سامانه طرح پرواز الکترونیک EFPL، سامانه احراز هویت مسافران در ترمینال‌های فرودگاه‌های سراسر کشور، زیرساخت اختصاصی بر مبنای شبکه اپراتورهای همراه APN، نرم‌افزار آمار فرودگاهی، مرکز داده دوم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پروژه تجهیزات سروری FLEX POD  مرکز داده دوم، پروژه هاب ماهواره‌ای مستقر در مرکز کنترل فضای کشور و کلاینت‌های آن در 54 فرودگاه کشور به عنوان زیرساخت پشتیبان، پروژه تجهیزات مرکز داده ی ماژولار MDC، راه‌اندازی سامانه ذخیره‌سازی اطلاعات SAN   برای فرودگاه‌ها، توسعه و بهسازی زیرساخت‌های شبکه در فرودگاه‌های سراسر کشور، بازآفرینی سایت و بهینه‌سازی مراکز داده ستادی و فرودگاهی، بهینه‌سازی و به‌روزرسانی تنظیمات روتینگ و سوییچینگ سراسر کشور، پروژه به‌روزرسانی تجهیزات Roting And Switching  فرودگاه‌های کشور، توسعه‌ی مرکز داده اول شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و بهره‌برداری از  نرم‌افزار مدیریت ارتباطات ثابت هوانوردی ipass از جمله مواردی بود که آقاجانی به آن اشاره کرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت علمی و توان فنی کارشناسان اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی 83 میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی در انجام پروژه‌های مذکور به عمل‌آمده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی نیز طی سخنانی در این کارگاه آموزشی، گفت: مقوله IT مبحث روز دنیا است و خدمت در این عرصه تخصصی و خطیر، منجر به آسایش و رفاه مردم در تمامی ابعاد زندگی و از جمله عرصه صنعت هوانوردی است.

محمدباقر قاسم‌زاده بهره‌مندی فرودگاه‌ها از تکنولوژی‌های به‌روز در عرصه فناوری اطلاعات را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و بیان داشت: سهولت، امنیت و دسترسی مسافران به داده ها در مباحث اطلاع‌رسانی بسیار ارزنده است و هم‌اکنون در فرودگاه مشهد و بسیاری از فرودگاه‌ها از ظرفیت مناسبی در این حوزه برخورداریم.

قاسم‌زاده افزود:IT  فرایند عظیم دنیای کنونی است که روز به روز توسعه می‌یابد و ما در عرصه  صنعت هوانوردی باید تمام تلاشمان را بکنیم که به سرعت فناوری آن برسیم تا مردم ما از مزایای آن به‌خوبی و حداکثری بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان در خاتمه از کارکنان اداره مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی فرودگاه مشهد به جهت اقدامات ارزشمند انجام‌شده و پروژه‌های اخیر صورت گرفته هم‌چون همکاری در نصب 300 دوربین امنیتی و توسعه‌ی 1400 متری شبکه فیبر نوری قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در بخشی از مراسم از آقایان سید مرتضی حسینی، یوسف احمدی، رضا دشتی و مصطفی پاکدل از مسوولان و کارشناسان برگزیده این حوزه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

این کارگاه آموزشی به مدت سه روز از تاریخ پنجم تا هفتم اسفند 97 در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.