| کد خبر: 182677 |

◄ کنارگذر جنوبی تهران سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد

کنارگذر جنوبی تهران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اعلام این خبر گفت: این پروژه از آبیک قزوین آغاز می‌شود و به گرمسار می‌رسد.

تین نیوز

کنارگذر جنوبی تهران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اعلام این خبر گفت: این پروژه از آبیک قزوین آغاز می‌شود و به گرمسار می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد بابیان اینکه در تلاش هستیم تا با به‌کارگیری ابزارهای مالی مختلف، سرمایه مردمی و نقدینگی موجود را به سمت تولید و عمران هدایت کنیم، افزود: بخشی از پروژه‌هایی را که تأمین مالی می‌کنیم در راستای کمک به دولت است؛ به‌طور مثال در مورد پروژه کنارگذر جنوبی تهران که از منطقه آبیک (قزوین) آغاز می‌شود و در منطقه گرمسار تلاقی دارد و درنتیجه بهره‌برداری از آن ترافیک جنوبی تهران و همچنین آلودگی هوا کاهش می‌یابد. ۷۰ درصد سرمایه این پروژه را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و ۳۰ درصد باقی‌مانده را وزارت راه‌وشهرسازی تأمین می‌کند که سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مشابه همین، پروژه جاده‌ای اراک-خرم آباد و حرم تا حرم از قم به مشهد و مراغه-هشترود را در دست اجرا داریم که تلاش کردیم ۶۰ یا ۷۰ درصد سرمایه را در راستای کمک به دولت تأمین کنیم و حتی برای حضور بخش خصوصی ظرفیت‌سازی کرده‌ایم و شرکت‌های داخلی زیادی را به کار گرفته‌ایم. ازاین‌دست پروژه‌ها پیشنهادات زیادی را در حوزه ساخت پالایشگاه، پتروشیمی، انتقال آب، شیرین سازی آب و ... ارائه داده‌ایم تا بتوانیم با تکیه به اعتبار این قرارگاه، بخشی از نقدینگی موجود در جامعه را به حوزه زیرساختی و عمرانی جذب کنیم.

به گفته محمد، درصورت موافقت و ابلاغ دولت، برای ساخت فاز دو بندر چابهار آمادگی آغاز کار را داریم. با توسعه این بندر می‌توانیم ارتباط با افغانستان، پاکستان و آسیای میانه را توسعه دهیم. با بهره‌برداری کامل از بندر شهید بهشتی ظرفیت این بندر به ۸۰ میلیون تن  در سال می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: راه‌آهن چابهار به زاهدان نیز به طول ۷۳۰ کیلومتر در دست‌ساخت است؛ درصورت تأمین مالی، این پروژه تا سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری است. پیشنهاداتی برای اتصال راه‌آهن زاهدان به شمال‌شرق کشور نیز در دست مذاکره و رایزنی است که به‌زودی نتیجه آن مشخص می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.