| کد خبر: 182633 |

یک فعال حمل‌ونقل بار:

◄ متقاضیان خرید کشنده منتظر تثبیت بازار باشند

یک فعال حمل‌ونقل بار، از فعالان این بخش خواست نسبت به خرید و فروش ناوگان اقدام عجولانه نکنند و منتظر تثبیت بازار باشند.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ و نقل بار، از فعالان این بخش خواست نسبت به خرید و فروش ناوگان و کشنده اقدام عجولانه نکنند و منتظر تثبیت بازار باشند.

به گزارش تین‌ نیوز، داود کریمی در مورد این دیدگاه خود در شبکه‌های اجتماعی با بیان تاریخچه‌ای از رشد ناگهانی قیمت ناوگان  و کشنده حمل بار، با طرح این پرسش که قیمت منطقی کشنده Fh500 چقدر است؟ گفت: در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۹۱ قیمت بازار ولوو Fh480 صفر تاریخ روز، 205 میلیون تومان بود.

وی افزود: آن زمان فضای مجازی گسترده نبود، پالس‌ ها مثل همین امروز از کارخانه به نمایندگان فروش و بازار، توسط نمایندگان کارخانه تزریق می‌ شد اما از ۱۸ تیرماه ۹۱ قیمت‌ ها را حبابی و دلخواهی تا نزدیک ۷۰۰ میلیون بالا بردند، ولی معامله‌ها انگشت شمار شد.

او اظهار کرد: خیلی از کامیون‌داران که از بازار ترسیده بودند با قیمت بالا اقدام به خرید کردند و به‌خاطر کسری قسط بستند که در نهایت با رکود کار بسیاری از آن‌ها سرمایه‌شان رو به خطر رفت و چه بسیاری به رانندگی برای دیگران رسیدند.

این فعال حمل‌ و نقلی تاکید کرد: اما کم‌کم قیمت‌ها با بازار کار مطابقت پیدا کرد و حباب از بین رفت و‌ بازار روی قیمتی در حدود ۴۵۰ میلیون به حالتی رسید که حتی در زمان‌هایی با همین قیمت هم رکود شدید داشت.

او با طرح این پرسش‌ ها که آیا اکنون اوضاع کار مثل آن زمان هست؟ کرایه‌ ها تناسب آن زمان را دارد؟ قیمت لاستیک و گازوئیل همان است؟خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی  اف‌اچ به تناسب باید در بازار یک میلیارد و 80 میلیون تومان باشد و هر قیمت بالاتر از آن، تکرار همان ظلم‌های سقوط از ۷۰۰ میلیون به ۴۵۰ میلیون سال ۹۳ و ۹۴ است.

وی از متقاضیان خرید کشنده خواست منطقی فکر کنند و احساسی اقدام به خرید و فروش‌های عجولانه نکنند چون با این کار به کل بدنه‌ بازار لطمه می‌زنند.

کریمی افزود: افرادی که به قصد متلاطم کردن بازار و به خیال سود بیشتر اف اچ صفر نگه داشته‌ اند باید قبول کنند بازار با ثبات به همه‌ کامیونداران و فعالان این بخش اطمینان می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 7 17

    فقط fh500نیست که گرون شده، همه چی شامل: انواع سواری و کامیون، و راه سازی و غیره گرون شده.در مقایسه باکشنده کاوه ۶۱۰تومن وکامیونت الوند۸تن۲۵۰تومن وسواری ساندرو استپ وی ۱۷۰تومن وغیره... اف اچ۵۰۰ باز هم قیمتش منطقی تره،و ارزشش رو داره.ممنون

  • رضا هاشمی 1 15

    سلام..
    آقای کریمی در این متن، میفرمایند در خرید یا فروش منطقی فکر کنید و عجله نکنید، چرا که به تناسب قیمت واقعی امروزه FH 500 نباید بیشتر از ۱۰۸۰ باشد، درسته؟!
    ۱- برادر بزرگوار آیا نمیشود خود این اعلام قیمت در این وضعیت و شرایط را حاکی از سیگنال از سوی تولید کننده FH تلقی کرد؟!
    ۲- اگر بحث را بر سر وجود تناسب قیمت کشنده

  • رضا هاشمی 3 15

    سلام..
    آقای کریمی در این متن، میفرمایند در خرید یا فروش منطقی فکر کنید و عجله نکنید، چرا که به تناسب قیمت واقعی امروزه FH 500 نباید بیشتر از ۱۰۸۰ باشد، درسته؟!
    ۱- برادر بزرگوار آیا نمیشود خود این اعلام قیمت در این وضعیت و شرایط را حاکی از سیگنال از سوی تولید کننده FH تلقی کرد؟!
    ۲- در شرایط و وضعیت کاری کنونی در صنعت حمل و نقل، نه تنها هیچگونه تناسبی بین قیمت خودروهای سنگین دیده وجود ندارد بلکه ادامه این وضعیت این صنعت و زنجیره ای از صنایع وابسته دیگر را در سراشیبی وحشتناک ورشکستگی قرار خواهد داد.
    ۳- تا زمانی که در فرهنگ اقتصادی کشور منافع افراد و گروههای ویژه انحصارگرا بر منافع ملی و اقتصاد عمومی کشور اولویت داشته باشد، وضع همین است.
    ۳- خوشا بحال تولیدکنندگان چینی که بخاطر سومدیریت و تفکر بسته اقتصادی مسئولان مرتبط با صنعت خودرو، و منش دلالی بخش قابل ملاحظه ای از فعالان اقتصادی این صنعت، بدون اما، اگر در کمتر از زمانی که حتی به ذهن خطور میکند سکاندار تمام عیار بازار خودروهای این کشور خواهند شد.. عجب تناسبی بشود آن زمان!!!

    • داود کریمی 12 0

      افرادی که نظر بر قیمت بالاتر دارند و قیمت بالاتر را منطقی میدانند نظیر اقای محسن و اقای هاشمی
      بهتر از است اطلاعاتی درباره نحوه تامین ارز و قیمت ارز خریداری شده توسط کارخانجات خودروسازی کسب کنند.
      چرا شفاف سازی نمیکنند چقدر دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفتند؟ دلارهای دولتی کجا مصرف شد؟
      چقدر از سامانه نیما خریدند؟ چقدر کمک نقدی از دولت گرفتند
      ۱۶ هزار میلیارد یا ۴ هزار میلیارد فرقی نمیکند، ملاک گرفتن این کمک از دولت است
      که بجز دلارهای دولتی دو خودروساز گرفتند.
      بزرگواران مشکل اصلی جای دیگریست و منافع افراد خاص در میان است.

  • ناشناس 1 0

    سلام بیچاره شدن بااین قیمتهاکشنده بیست سال کار که همش استهلاک وخرج میگن یک میلیاردتوروخدافکری ب حال این قشرزحمت کش بکنید