◄ تهدید ایمنی حمل جادهای کالا با نیمه یدکهای دستساز و غیر استاندارد
رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیونهای یخچالدار استان تهران نسبت به ساخت و تولید و عرضه نیمه یدکهای دستساز و غیر استاندارد که در گاراژها و حاشیه جادهها تولید و عرضه میشوند، هشدار داد.
رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیونهای یخچال دار استان تهران نسبت به ساخت و تولید و عرضه نیمه یدکهای دستساز و غیر استاندارد که در گاراژها و حاشیه جادهها تولید و عرضه میشوند، هشدار داد.
به گزارش تیننیوز، عبدالله خانعلی این مطلب را در شبکههای اجتماعی بیان کرد و گفت: نظارت بر تردد وسائط نقلیه عمومی غیر استاندارد خصوصا نیمه یدکهای (تریلیهای) دستساز که هیچ استاندارد و ایمنی از لحاظ قطعات مورد استفاده، تکنولوژی و فناوری و سیستم ترمز بهکار رفته در آن که متعلق به ابتدای پیدایش کامیون است، را رعایت نکردهاند، بهعهده کدام ارگان، سازمان و نهاد دولتی است؟
وی همچنین به کیفیت خودروهای مورد استفاده در بخش ناوگان حمل بار و تاثیرات آن بر وقوع تصادفات رانندی اشاره کرد و افزود: سهم کمپانیهای سازنده خودروی بیکیفیت، خودروساز مونتاژ کار، سازمان ملی استاندارد، سازمان صنایع، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، متولیان امور راهها و جادهها که مسئولیت اصلاح و شکل هندسی و مهندسی راهها را بر عهده دارند و سایر ارگانها و سازمانهای دولتی مرتبط با حملونقل و ترافیک خصوصا خود مجموعه پلیس راهور ناجا در بروز حوادث رانندگی چند در صد است؟
این مقام صنفی با طرح این پرسش که «آیا همه ارگانها و سازمانهای دولتی، خصوصی و پیمانکاران مرتبط با حملونقل و ترافیک وظایف خود را بهنحو احسن انجام میدهند؟» اظهار کرد: آیا در بررسی تصادفات به برند بیکیفیت ناوگان مورد استفاده و ضعف عملکرد سیستم ترمز و نگهدارندگی موتور کشنده، که اصطلاحاً سیستم وب نامیده میشود یا ترمز موتور کشنده و شیب جاده یا عوامل دیگر توجه میشود؟
او گفت: آیا مجموعه پلیس راهور ناجا خصوصا تیم مهندسی ایمنی و ترافیک ناجا بر ساخت و تولید و عرضه نیمه یدکهای دست ساز و غیر استاندارد که در گاراژها و حاشیه جادهها و در انواع کاربریها به تعداد انبوهی ساخته و تولید و به بازار حملونقل و رانندگان عرضه میشوند، نظارت دارند؟
خانعلی تاکید کرد: آیا عامل اصلی تصادفات و مرگ و میر حوادث رانندگی جادهای در بخش باری و سنگین، وارد آمدن خسارات مالی سنگین به نهادهای دولتی از جمله بیمه و اقتصاد کشور و رانندگان و عامل بینظمی و غیر اقتصادی بودن حملونقل همین نیمه یدکهای دست ساز و ناوگان بیکیفیت چینی نیستند؟
او افزود: آیا مراکز صدور برگ معاینه فنی خودروها متخصص و مجرب و متعهد هستند؟ آیا دستگاههای لازم و با کیفیت و بروز برای تشخیص عیوب ناوگان را در اختیار دارند؟
خانعلی خاطرنشان کرد: چرا در ایران در هر حادثه جادهای که اتفاق میافتد، اغلب راننده که معمولا فوت شده است و قادر به تشریح چگونگی ماوقع و دفاع از خود نیست مقصر شناخته میشود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.