| کد خبر: 182478 |

◄ مأموریت فاتح آغاز شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان جنگ تحمیلی و تحریم‌ها را محرک قدرتمند برای اتکای صنعت دفاعی و صنعت دریایی به توان داخلی دانست و افزود: در طول این ۴۰ سال چه در دوران دفاع مقدس و چه بعدازآن، رشادت‌ها، فداکاری‌ها و به‌ویژه حرکت درزمینهٔ خودکفایی برای ملت ما جای قدردانی دارد و باعث افتخار است.

تین نیوز

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان جنگ تحمیلی و تحریم‌ها را محرک قدرتمند برای اتکای صنعت دفاعی و صنعت دریایی به توان داخلی دانست و افزود: در طول این ۴۰ سال چه در دوران دفاع مقدس و چه بعدازآن، رشادت‌ها، فداکاری‌ها و به‌ویژه حرکت درزمینهٔ خودکفایی برای ملت ما جای قدردانی دارد و باعث افتخار است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از دفاع‌پرس، روحانی در مراسم الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: محضر همه افسران، درجه‌داران، پرسنل، مهندسین و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین محضر فرماندهی کل قوا و همه نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران به خاطر پیشرفت‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در قدرت دفاعی کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

او افزود: بی‌تردید قدرتی که می‌تواند صدها مایل دورتر از منافع ما حراست و حفاظت کند نیروی دریایی است، این نیرو نه‌تنها از سواحل ما در خلیج‌فارس، دریای عمان، دریای خزر و دهانه اقیانوس هند دفاع می‌کند، بلکه در آب‌های بین‌المللی با حضور و اقتدارش از منافع ایران و امنیت کشتیرانی به نفع ملت ایران استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: حضور و اقتدار نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی تأثیرگذار است و جایگاه نیروی دریایی، جایگاه ویژه‌ای است که من ۴۰ سال قبل در سال ۵۸ در همین مرکز با نیروی دریایی ارتش آشنا شدم و در طول این ۴۰ سال چه در دوران دفاع مقدس و چه بعدازآن، رشادت‌ها، فداکاری‌ها و به‌ویژه حرکت درزمینهٔ خودکفایی برای ملت ما جای قدردانی دارد و باعث افتخار است.

روحانی خاطرنشان کرد: شاید هم‌فشارهای دشمن، جنگ تحمیلی و تحریم‌های دشمن محرک بیشتری بود برای آنکه ما بتوانیم در صنعت دفاعی و به‌ویژه در صنعت دریایی، سطحی و زیرسطحی به خود متکی شویم، اگر سلاح به‌صورت ارزان و عادی دراختیار ما قرار می‌گرفت شاید با این شتاب و با این اندیشه دنبال ساخت صنعت بومی دفاعی نبودیم.

او اظهار داشت: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمین، هوا و دریا کاملاً به خود متکی است. هیچ‌گاه قدرت ایران در این حد در دهه‌های اخیر نبوده است؛ بلکه شاید در قرن‌های اخیر ما یک همچون توانمندی‌ای نداشتیم. مخصوصاً اینکه امروز در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای دلاور بسیج هم حضور دارند.

قدرت امروز ایران می‌تواند قدرت منطقه باشد

رئیس‌جمهور ادامه داد: حضور نیروهای سپاه و بسیج، توانمندی ما را چند برابر کرده است. البته قدرت دفاعی ما برای حراست از منافع خودمان است، ما هیچ‌گاه قصد تجاوز به سرزمین و کشوری را نداشته‌ایم. همه این ۴۰ سال شاهد بسیار روشنی است که همواره به‌خوبی از خودمان دفاع کرده‌ایم. در برابر متجاوز ایستادگی کرده‌ایم اما چشم طمع به دیگران نداشته‌ایم.

روحانی بابیان اینکه قدرت امروز ایران می‌تواند قدرت منطقه باشد، خاطرنشان کرد: امروز ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آب‌ها، سرزمین و فضا در این منطقه هستند و نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیر منطقه‌ای در این منطقه ندارند.

او در همین رابطه گفت: بندرعباس و همه بنادر ایران، تنگه هرمز و همه آب‌های سرزمینی‌مان شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ما از کشتیرانی آزاد در این منطقه و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان از آن است که قدرت ما تهدیدی برای دیگران نیست؛ اما روشن است که توانمندی و قدرت ما در برابر آن‌هایی که چشم طمع به سرزمین ما دارند، بازدارنده است و باید بازدارنده باشد.

رئیس‌جمهور که در مراسم الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح سخن می‌گفت، تصریح کرد: صنعت دریایی درواقع صنعت بعضی از پیامبران و انبیاء بزرگ است. خداوند به نوح پیامبر فرمان می‌دهد تا کشتی بزرگی بسازد که وسیله دفاع از مؤمنین و مردم راستین است و همچنین در شرایط خطرناک برای متجاوزین بتواند از نیروهای مؤمن دفاع کند.

روحانی افزود: من باید از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، تمامی پرسنل و کارکنان، مهندسین و فعالان در این زمینه قدردانی و تشکر کنم؛ از اینکه امروز ما هم سازنده ناوچه‌های مختلف در کلاس‌های مختلف هستیم و هم سازنده زیردریایی در سطح‌های مختلف هستیم. این به معنای توانمندی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

او در پایان گفت: ملت بزرگ ما در آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی از نیروهای مسلحش قدردان است و نیروهای مسلح هم با تمام نیرو وتوانشان به مردم ما قول می‌دهند که از سرزمینشان، آب‌هایشان و آسمانشان به‌خوبی دفاع کنند و در برابر متجاوزین بایستند همان‌گونه که در طول ۴۰ سال این‌چنین بودند.

فاتح برای مقابله با اهداف متخاصم از کروز نصر جدید استفاده می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح برای مقابله با اهداف متخاصم از نوع جدیدی از موشک کروز نصر با برد و دقت بیشتر استفاده می‌کند.

امیر دریادار حسین خانزادی در حاشیه الحاق زیردریایی فاتح در جمع خبرنگاران درخصوص موشک مورداستفاده زیردریایی فاتح اظهار داشت: این زیردریایی از موشک کروز نصر جدید که تحت پروژه جاسک ۲ طراحی و ساخته‌شده است، استفاده می‌کند.

وی افزود: این موشک به لحاظ برد و دیگر قابلیت‌ها با موشک کروز دریایی نصر تفاوت دارد و از قابلیت و دقت بیشتری برخوردار است.

دریادار خانزادی افزود: برای حفظ ملاحظات امنیتی نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری از قابلیت‌های این موشک عنوان کنیم.

مأموریت «زیردریایی فاتح» آغاز شد

زیردریایی فاتح با دستور حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان مأموریت خود را در آب‌های گرم خلیج‌فارس آغاز کرد.

زیردریایی کاملاً بومی «فاتح» عصر امروز (یکشنبه 28 بهمن‌ماه) با دستور حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از تحویل‌دهی به این نیرو جهت اجرای مأموریت، وارد آب‌های گرم خلیج‌فارس شد.

زیردریایی فاتح با وزنی بیش از ۵۰۰ تن، جزو زیردریایی‌های کلاس نیمه‌سنگین محسوب می‌شود و قادر به حمل و پرتاب چندین موشک کروز و اژدر است. این زیردریایی می‌تواند در حوزه مأموریتی خود اقدام به مین‌ریزی کند.

فاتح همچنین از سامانه‌های مدیریت نبرد ترکیبی، سوناری، جنگ الکترونیکی و مخابراتی رانش الکترونیکی برخوردار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.