| کد خبر: 182365 |

◄ نادیده گرفتن دو سیاست ضدترافیکی در بودجه سال 98 شهرداری تهران

دو سیاست اجرایی که می‌توانست حمل‌ونقل عمومی را در حوزه پاک محقق کند، یکی احداث پیاده‌راه‌ها و دیگری احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه هستند که تقریباً از برنامه بودجه سال 98 حذف شده است.

تین نیوز

یک مقام آگاه از نادیده گرفتن دو سیاست ضدترافیکی در بودجه سال 98 شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این منبع آگاه با تاکید بر اینکه توجه خوبی بر حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده در بودجه شهرداری نشده است، گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در سال آینده فاقد یک ردیف قوی برای توسعه و تجهیز معابر ویژه دوچرخه یکی از وجوه حمل‌ونقل است.

وی با پرداختن به اینکه حمل‌ونقل عمومی از وجوه بسیار مهم در زیرساخت شهری است، تصریح کرد: در نتیجه، دو سیاست اجرایی که می‌توانست حمل‌ونقل عمومی را در حوزه پاک محقق کند، یکی احداث پیاده‌راه‌ها و دیگری احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه هستند که تقریباً از برنامه بودجه سال 98 حذف شده است.

این مقام آگاه با تاکید بر اینکه در برنامه بودجه سال 98 به موضوع مهم تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری و برقی نیز توجه نشده است، اظهار داشت: شکل سنتی بودجه‌نویسی و فقدان جسارت بودجه‌ای در میان بدنه کارشناسی و مدیریتی شهر از یک‌سو و بر جا ماندن یک تفکر غلط و قدیمی میان برخی از دست‌اندرکاران تنظیم بودجه سبب شده سهم خودروهای شخصی از کل بودجه حفظ، اما برنامه جدید شهردار تهران برای دوچرخه نادیده گرفته شود.

به گفت وی، حدود دو سال است که در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران اقداماتی برای توسعه دوچرخه‌سواری انجام می‌دهند، برای جذب بودجه بین‌المللی در جهت توسعه دوچرخه‌سواری در کشور، ارگان‌های مختلفی مانند وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست ، شهرداری‌ها  باید همکاری کنند. بنابراین از مدیران کلیدی دستگاه‌های مختلف دعوت شده است. اما بازخورد خوبی تا این زمان به منظور ترویج دوچرخه سواری در کشور دریافت نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.