| کد خبر: 182337 |

کند شدن فعالیت‌های اقتصادی آمریکا ارزش دلار را کاهش داد

با انتشار آماری از کاهش رشد بخش خرده فروشی آمریکا، ارزش دلار در برابر بیشتر همتایانش کاهش یافت.

تین نیوز

با انتشار آماری از کاهش رشد بخش خرده فروشی آمریکا، ارزش دلار در برابر بیشتر همتایانش کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: رشد بخش خرده فروشی آمریکا در پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۱.۲ درصد کاهش داشته است که بزرگ‌ترین کاهش از سال ۲۰۰۹ محسوب می‌شود. این کاهش که نشان دهنده کاهش مخارج خانوار است می‌تواند یکی از علائم هشداردهنده احتمال وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان باشد.

دنیل کاتزیو، مدیر معاملات ارزی در بخش آمریکای شمالی بانک فرانسوی بی ان پی پاری با گفت: تا پیش از انتشار آمار بخش خرده فروشی همه چیز خوب بود. این آمار نشان می‌دهد که اوضاع اقتصاد کمتر از آنچه مردم می‌پندارند خوب است و این مساله، امروز دلار را به عقب راند.

در معاملات امروز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۹۶.۹۹۷ واحد رسید. برآورد دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در آتلانتا نشان می‌دهد رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ به زیر ۲ درصد رسیده است.

فعالان بازار انتظار دارند کاهش فعالیت‌های اقتصادی باعث متقاعد شدن مقامات بانک مرکزی آمریکا به توقف روند افزایش بهره شود. سال گذشته فدرال رزرو ۴ مرتبه نرخ بهره را افزایش داد اما انتظار می‌رود دست کم تا پایان نیمه نخست سال جاری، بانک مرکزی دیگر دست به افزایش نرخ بهره نزند.

در معاملات امروز، هر یورو با ۰.۲۹ درصد افزایش مجدداً به سطح ۱.۱۳ دلار بازگشت. یورو در چند روز گذشته و به دنبال کاهش رشد اقتصادی آلمان و پیش بینی بانک مرکزی اروپا از چشم‌انداز تیره اقتصادی منطقه یورو، بر مدار نزولی قرار گرفته است.

در برابر سایر ارزها، هر پوند به ۱.۲۷۹۶ دلار رسید و هر دلار به ازای ۱.۰۰۵۲ فرانک سوئیس، ۱.۳۲۸۴ دلار کانادا، ۱.۴۰۷۶ دلار استرالیا، ۱۱۰.۵۳۳۷ ین ژاپن و ۶.۷۷۲۳ یوان چین مبادله شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.