| کد خبر: 182310 |

◄ قم باید نگین شهرسازی در منطقه باشد

قم باید به نگین شهرسازی منطقه تبدیل شود. محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی بابیان این مطلب گفت: این مهم با رهبری و مدیریت استاندار و حمایت‌های ما در وزارت راه‌وشهرسازی و سایر مسئولان ذی‌ربط به تحقق می‌پیوندد.

تین نیوز

قم باید به نگین شهرسازی منطقه تبدیل شود. محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی بابیان این مطلب گفت: این مهم با رهبری و مدیریت استاندار و حمایت‌های ما در وزارت راه‌وشهرسازی و سایر مسئولان ذی‌ربط به تحقق می‌پیوندد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، اسلامی در جلسه ستاد بازآفرینی استان توجه به شهرسازی قم را از نکات حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: ما هنوز برای قم کاری نکردیم و هنوز در حد بیان مسئله قرار داریم اما هم قانون، هم آیین‌نامه‌ها، هم‌ظرفیت‌ها و ساختارها برای آغاز عملیات بازآفرینی شهری وجود دارد و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

او تأکید کرد: بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی زیبنده قم نیست و باید تلاش کنیم تا در جهت ساماندهی و رفع آن‌ها اقدام عاجل نماییم.

اسلامی با تأکید بر اهتمام شهرداری و شورای شهر قم به اجرایی کردن عملیات بازآفرینی شهری خطاب به پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد: ایشان شرایط را فراهم می‌کند تا دستگاه‌های مسئول و به‌ویژه شهرداری پروژه‌ها را اجرایی کند و البته تأکید ما بر محتوا گرا بودن پروژه‌ها است.

او با اشاره به بهبود کیفیت زندگی شهری مردم اعلام کرد: وقتی می‌گوییم بهبود کیفیت زندگی، اولین اقدام تکلیف آیین‌نامه‌ها و ضوابط و همچنین دستورالعمل‌های اجرایی و اجتماعی در این حوزه‌ها است.

وزیر راه‌وشهرسازی تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری قم را به‌عنوان پشتیبان اجرای طرح بازآفرینی شهری در قم مورد تائید قرارداد و گفت: هم سازمان ملی زمین و مسکن و هم شرکت بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری به‌صورت مشارکتی پروژه‌ها را اجرایی خواهند کرد. در این میان بخش خصوصی نیز حتماً باید نقش مهمی را ایفا نماید.

اسلامی در رابطه با اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری برای پشتیبانی طرح بافت‌های ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: این اقدام با مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری انجام می‌شود تا تولید مسکن رونق گیرد و به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی در بافت شهری منجر شود.

او ادامه داد: معابر تاریخی در شهر قم با مقتضیات خود، بازآفرینی خواهند شد و مباحث گوناگون فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها لحاظ می‌شود. چیزی که برای ما مهم است آغاز کار است.

وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت معاونت شهرسازی و معماری این وزارتخانه تأکید کرد: خانم مهندس صادق در معاونت معماری و شهرسازی با همکاری آقای پژمان در شرکت بازآفرینی شهری و آقای نبیان در سازمان ملی زمین و مسکن کمک می‌کنند تا موتور محرک بازآفرینی شهری فعال و آغاز شود.

آزادراه حرم تا حرم درحال پیگیری است

عضو کابینه دولت دوازدهم بحث آزادراه حرم تا حرم را از دیگر مسائل در دست بررسی برشمرد و گفت: این موضوع در کمیته فنی ۳ شورای‌عالی معماری و شهرسازی درحال پیگیری است و دیدگاه‌های ما در آن روشن است و پیگیری خواهد شد.

او همچنین از دیگر موارد در دست بررسی را قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان عنوان کرد و گفت: بررسی‌های متنوع‌تری در مورد این موضوع در جریان است و در این خصوص کمیته‌ای تشکیل خواهد شد و با حضور راه‌آهن و برخی از نمایندگان مجلس و حضور بنده این موضوع در کمیته پیگیری خواهد شد و در مورد آن چاره‌اندیشی می‌شود.

وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کرد: قم دارای پتانسیل‌های فراوانی است و توسعه باید در طول، عرض و مرکز شهرها از یک قاعده تبعیت کند. قم نمی‌تواند در ارتفاع بلند شود و باید توجه کنیم که اصول معماری ایرانی اسلامی در آن رعایت شود.

اسلامی در پایان تصریح کرد: نمی‌گذاریم قم مسیر انحرافی سایر کلان‌شهرهای ایران را طی کند و قطعاً در آینده به نگین شهرسازی ایران تبدیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.