| کد خبر: 182305 |

◄ نظارت بر برنامه 10گانه بهبود وضعیت خودروسازان کلید خورد

نظارت بر اجرای برنامه های 10 گانه بهبود وضعیت خودروسازان با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور هفتگی کلید خورد.

تین نیوز

نظارت بر اجرای برنامه های 10 گانه بهبود وضعیت خودروسازان با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور هفتگی کلید خورد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر صنعت با حضور در شرکت ‌های ایران خودرو و سایپا و نشست مشترک با مدیران و مسئولان اجرایی این 2 خودروساز بزرگ بر اجرای برنامه 10 گانه تاکید کرد و تدوین برنامه زمان بندی مشخص برای توسعه کیفی و کمی تولید خودرو تا پایان سال 98 را خواستار شد.

«فرشاد مقیمی» تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش مشتریان، خودروسازان باید ارتقای کیفیت خودرو را در کنار افزایش تولید تولید در نظر گیرند.

او ادامه داد: با توجه به سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی و اشتغال صنعتی، توسعه خودروسازی از برنامه های اصلی وزارتخانه است و تلاش می شود با رفع موانع پیش رو، فضا را به سمت کاهش نارضایتی و افزایش اعتماد عمومی سوق دهیم.

این مسوول اجرای برنامه های 10 گانه را در همین راستا برشمرد و گفت: افزایش کیفیت، میزان تولید، توسعه عمق ساخت داخل و برنامه ریزی برای خصوصی سازی این صنعت از جمله برنامه های طرح ساماندهی صنعت خودرو است.

«خواست عمومی این است که خودروسازان برنامه های عملیاتی خود را برای اجرای این سیاست ها تدوین کرده و نخستین گام را برای اعتمادسازی و کاهش نگرانی مردم بردارند».

مقیمی، عمل به همه تعهدات به مشتریان در تحویل خودروها، واگذاری اموال غیر مولد، تعیین قیمت محصولات تولیدی و بازنگری قراردادهای بین خودروسازان و قطعه سازان را از اولویت های این طرح برشمرد.

افزایش سقف اعتباری شرکت های خودروساز و قطعه ساز، تامین 844 میلیون دلار منابع ارزی، تامین چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات نقدینگی و امکان گشایش ال.سی داخلی برای قطعه سازان، از دیگر برنامه های 10گانه برای بهبود وضعیت این صنعت است.

لزوم افزایش داخلی سازی صنعت قطعه سازی

این مسئول تصریح کرد: در شرایطی که دشمن صنعت خودرو و قطعه سازی کشور را هدفگذاری کرده است، باید با تلاش در افزایش عمق ساخت داخل بویژه در صنعت قطعه سازی بتوانیم وابستگی این صنعت به خارج را کاهش دهیم.

او ارائه برنامه عملیاتی 2 خودروساز بزرگ کشور برای داخلی سازی قطعات خودرو را خواستار شد و گفت: تولیدکنندگان باید با شناسایی توانمندی های قطعه سازان به برنامه ریزی برای توسعه تولید این قطعات اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت برنامه ریزی برای رفع مشکل نقدینگی خودروسازان و پیگیری برای تسریع تخصیص اعتبارات به این صنعت را مهم برشمرد و اختصاص این تسهیلات را راهی برای افزایش تولید خودرو و بهبود کیفی این صنعت عنوان کرد تا در ایام پایانی سال شاهد بهبود وضعیت این صنعت و کاهش نارضایتی ها باشیم.

او موانع گمرکی را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و گفت: با همکاری گمرک ترخیص قطعات تسهیل شده است و به زودی این مشکل رفع می شود.‌

ارائه آمار روزانه از وضعیت تولید و تحویل به مشتریان از دیگر خواسته های مقیمی بود.

در این نشست خودروسازان کمبود نقدینگی و روند طولانی ترخیص محموله ها از گمرک را از مهمترین چالش های خود و افزایش تولید و تسریع در عمل به تعهدات خود به مردم را مستلزم تزریق نقدینگی به این صنعت اعلام کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.