| کد خبر: 182286 |

◄ ظرفیت بندر چابهار برای تبدیل‌شدن به هاب منطقه‌ای

نسخه جدید سازمان بنادر برای توسعه بندر چابهار اعلام شد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با توسعه بندر چابهار، کشور به پیشرفت اقتصادی چشمگیری خواهد رسید، زیرا طبق بررسی‌های انجام‌شده، این بندر ظرفیت تولید درآمد و ثروت به میزان درآمدهای نفتی کشور را دارد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ علیم یاراحمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کارنامه مثبت سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه برای توسعه بنادر کشور، گفت: خوشبختانه بنادر در چند سال اخیر به توسعه و پیشرفت قابل قبولی دست‌یافته‌اند و در این عرصه عملکرد سازمان بنادر مطلوب بوده است.

نسخه سازمان بنادر برای توسعه بندر چابهار باید متفاوت با دیگر بنادر باشد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از بنادر کشور از جمله بندر چابهار از ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه و توسعه همه جانبه برخوردار هستند، از این‌رو نسخه سازمان بنادر برای بندر چابهار، در بخش جذب سرمایه باید متفاوت با دیگر بنادر باشد.

ظرفیت بندر چابهار برای تبدیل‌شدن به هاب منطقه‌ای

امروز بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی معاف شده و این مسئله می‌تواند به نقطه قوتی برای تقویت اقتصاد کشور تبدیل شود، به طور حتم بندر چابهار قابلیت تبدیل‌شدن به هاب منطقه‌ای برای تأمین کالاهای موردنیاز کشورهای آسیای شرقی و همسایگان را دارد

وی گفت: امروز بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران معاف شده و این مسئله می‌تواند به نقطه‌قوتی برای تقویت اقتصاد کشور تبدیل شود، به طور حتم بندر چابهار قابلیت تبدیل‌شدن به هاب منطقه‌ای برای تأمین کالاهای موردنیاز کشورهای آسیای شرقی و همسایگان را دارد.

ظرفیت‌های بندری چابهار باید توسعه یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی بندر چابهار، به سرعت ظرفیت‌های بندری این منطقه باید توسعه یابد، به طور مثال این بندر باید قابلیت پهلوگیری چندین کشتی را به دست آورد که این مسئله در افزایش تبادلات اقتصادی موثر خواهد بود.

یاراحمدی گفت: البته توسعه بنادر باید متناسب با ظرفیت منطقه‌ای و اهداف پیش روی برای توسعه آن باشد، بنابراین گسترش بنادر متناسب با آمایش سرزمینی صورت گیرد.

بندر چابهار ظرفیت تولید درآمد به میزان درآمدهای نفتی کشور را دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: با توسعه بندر چابهار و تحقق اهداف پیش‌رو، کشور به پیشرفت اقتصادی چشمگیری خواهد رسید، زیرا طبق بررسی‌های انجام‌شده، این بندر ظرفیت تولید درآمد و ثروت به میزان درآمدهای نفتی کشور را دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز دولت و سازمان بنادر و دریانوردی باید مشوق‌های ویژه ای را برای جذب سرمایه در بنادر به‌ویژه بندر چابهار فراهم کنند، البته طبق گفته مسئولان مربوطه، مشوق‌های سرمایه‌گذاری در آینده‌ای نزدیک ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.