مدیرکل راه آهن لرستان خبر داد :
◄ بازسازی محور ریلی جنوب، زودتر از موعد مقرر و در شرایط سخت
بازسازی مسیرهای ریلی راهآهن جنوب علیرغم برودت هوا، بارش شدید باران و پیچیدگیهای عملیاتی زودتر از موعد مقرر انجام شد.
مدیر کل راهآهن لرستان، گفت: بازسازی خطوط ریلی محور جنوب به منظور تعویض زیرسازی و روسازی خطوط فرسوده از ۱۷ بهمنماه امسال آغاز شد و با تلاش شبانهروزی همکاران ۱۵ ساعت زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، رحمت رحمتنژاد با تاکید بر سختی کار در این منطقه، توضیح داد: با توجه به شرایط جوی فصل زمستان در این منطقه و شیب و فراز( ۱۵ در هزار) قسمت بازسازیشده، انجام عملیات نصب خط در بلاک سپیددشت به چَمسنگر در مقایسه با سایر مسیرهای ریلی راهآهن جنوب بسیار دشوار و از پیچیده ترین بازسازی از نوع خود بوده است.
وی بابیان اینکه این عملیات بازسازی در فاصله ۱۷ الی ۲۰ بهمن ماه در خطوط ریلی لرستان انجام شد ، افزود: این عملیات در کیلومتر ۵۰۸ انجام شد که با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و وجود قوس های متعدد (با شعاع ۲۲۰ و ۲۵۰ و تونلهای طویل) سختی و پیچیدگی خاصی دارد که انجام عملیات را متغیر میسازد.
مدیرکل راه آهن لرستان گفت: بازسازی خط ریلی به طول ۱۲۶۰ متر در محدوده لرستان حدفاصل بلاک سپیددشت به چمسنگر در طولانی ترین تونل قوسی(۱۰۰۷متر) با شعاع ۲۲۰ بدون وقفه ، به صورت شبانه روزی انجام شد.
او مراحل بازسازی خط را تهیه و مونتاژ خط، برشکاری ریل ، آماده سازی زیرسازی، برداشت تراورس کهنه و آسیب دیده و بالاست برداری مسیر، نصب خط و کوپلاژ جدید و بالاست ریزی عنوان و افزود: در ادامه رگلاتور و زیرکوبی خط و در پایان جوشکاری درز ریلهای نصب شده انجام میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.