| کد خبر: 182221 |

◄ «برگزیت» چگونه بر خودروسازی ایران تاثیر می‌گذارد؟

فورد اعلام کرده که اکنون نیز متحمل هزینه‌های مالی هنگفتی شده است. تولید‌کنندگان آمریکایی هشدار داده‌اند که «برگزیت سخت» برای آنها یک میلیارد دلار هزینه درپی خواهد داشت.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت خودرو کشور در تشریح وضعیت خودروسازان در اثرپذیری خودروسازان داخلی در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که به «برگزیت» موسوم است؛ گفت: یکی از صنایعی که برگزیت و پیامدهایش آن را به‌طور مستقیم درگیر خود می‌کند، صنعت خودرو است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی قربانی با اشاره به اینکه این صنعت حدود یک‌هشتم از مجموع صادرات انگلیس را به خود اختصاص می‌دهد و خودروسازی ایرانی نیز متاثر از این بخش خواهد شد، اظهار کرد: با خروج این کشور از اتحادیه‌اروپا، مقررات اعمال تعرفه‌های 10 درصدی سازمان تجارت‌جهانی اجرایی می‌شود که به‌دلیل حاشیه سود پایین خودروسازان این هزینه از جیب مصرف‌کنندگان کسر می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع تاثیرپذیری خودروسازی کشورمان به دلیل واردات قطعات برای تولید، افزود: از سوی دیگر به‌دلیل اختلال در سیستم قطعه‌رسانی اروپا به کارخانه‌های خودروسازی انگلیس، تولید خودرو در این کشور نیز با مشکلات و موانع اساسی مواجه می‌شود و این امر می‌تواند به تعدیل بخش چشمگیری از نیروی کار کنونی این شرکت‌ها در بریتانیا نیز منجر شود.

کارشناس صنعت خودرو کشورمان در توضیح اینکه، توقف موقت تولید خودرو کمترین نگرانی خودروسازان است، خاطرنشان کرد: چراکه مشکلات بیشتر و جدی‌تری انتظار آنها را می‌کشد. در همین راستا، شرکت فورد اعلام کرده که اکنون نیز متحمل هزینه‌های مالی هنگفتی شده است. تولید‌کنندگان آمریکایی هشدار داده‌اند که «برگزیت سخت» برای آنها یک میلیارد دلار هزینه درپی خواهد داشت.

به گفته قربانی، این اتفاق در حالی خواهد افتاد که تقلای صاحبکاران و سرمایه‌گذاران با نزدیک شدن موعد برگزیت، در صدد خروج از انگلیس هستند. در همین راستا بیش از 40 شرکت و بانک فعال در انگلیس خود را آماده انتقال به هلند می‌کنند. هزینه این انتقالات 290 میلیون یورو و دستاورد آن2000 فرصت کاری در هلند خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.