| کد خبر: 182196 |

◄ هشدار یک مقام صنفی نسبت به ظهور انجمن‌ها و کانون‌های صوری رانندگان

انجمن‌های صنفی با این بی‌تفاوتی‌ها و عدم قبول مسئولیت واقعی، در مسیر خواست کسانی حرکت می‌کنند که از عدم اتحاد و آگاهی آنان و رانندگان جهت منافع مادی و معنوی خود نهایت استفاده را می‌برند.

تین نیوز

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچالدار استان تهران خطاب به اعضای هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگان کالا گفت: در افکار عمومی، انجمن‌های صنفی نمایندگان صنف خود تلقی می‌شوند، اگر خودمان هم به این موضوع ایمان و اعتقاد داریم و خودمان را نمایندگان واقعی صنف می‌دانیم پس باید برای کانون‌های استانی و کشوری رانندگان حمل کالا خود نمایندگان واقعی انتخاب کرده تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالله خانعلی این مطلب را در کانال تلگرامی «نافذ» منتشر کرد و در توضیح این دیدگاه خود با طرح چند پرسش، نوشت: آیا انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان بخش کالا، نمایندگان واقعی رانندگان هستند؟ آیا هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالا افرادی تحصیل کرده و آگاه هستند؟ آیا هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالا قوانین و مقررات و آیین‌نامه تشکلات را مطالعه کرده‌اند؟ آیا هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگان بخش کالا به حقوق خود و رانندگان عضو آشنا هستند؟ 

این فعال صنفی همچنین با طرح این پرسش‌ها که آیا کلیه اعضای هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگان واجد شرایط حضور در تشکلات رانندگان بخش حمل کالا بوده و افرادی هستند که به‌خاطر منافع صنف از منافع خویش و یا به خاطر منافع رانندگان از پست خود بگذرند و به خاطر منافع رانندگان در مقابل تخلفات انجمن‌های دیگر ایستادگی کنند و آیا هیئت مدیره انجمن‌های صنفی حاضرند در مقابل تخلفات کانون‌های استانی و کشوری  بخش کالا بایستند، گفت: امیدوارم پاسخ پرسش‌های مطروحه مثبت باشد.

خانعلی با بیان این‌که برای خود او به عنوان یک عضو انجمن‌های صنفی پرسش‌هایی وجود دارد که بدون پاسخ مانده است، این پرسش‌ها را به شرح زیر برشمرد:

1 -چرا در مقابل ناحقی‌ها، جلوگیری از ورود افراد نامحرم صنفی هیچ اتحاد و همبستگی و همکاری بین انجمن‌های صنفی رانندگان بخش کالا وجود ندارد؟

2- چرا هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگانی که عضو کانون هستند در قبال عدم قبول یا تعلیق عضویت و اخراج انجمنی از کانون هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟

3-چرا در زمان برگزاری مجامع عمومی و انتخابات کانون کشوری بخش حمل کالا ، به‌جای در نظر گرفتن منافع و مصالح رانندگان و صنف و شرایط و صلاحیت قانونی و شایستگی کاندیداها، با لابی‌گری و رابطه افرادی انتخاب می‌شوند که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند؟

4 - چرا انجمن‌های صنفی رانندگان بخش حمل کالا در صدد شناسایی یکدیگر و ایجاد کانال ارتباطی و همفکری و تبادل نظر و ارتقاع کیفی خویش نیستند؟

5- چرا انجمن‌های صنفی مانند رانندگان تک‌روی را سر لوحه رفتار خویش قرار داده‌اند؟ 

6- آیا این نشان از عدم بلوغ صنفی هیئت مدیره انجمن‌های صنفی بخش کالا نیست؟ 

7 - آیا تاوان این تک‌روی‌ها، عدم اطلاع از قوانین و عدم اتحاد انجمن‌های صنفی بخش کالا را رانندگان نمی‌دهند؟

8 - تا چه زمانی این روند باید یا می‌تواند ادامه داشته باشد؟ 

9- آیا نتیجه این رفتار غیر حرفه‌ای و غیر منسجم هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگان بخش حمل کالا به نفع کسانی نیست که نمی خواهند رانندگان سر و سامان گرفته و به حقوق حقه قانونی خود دست یابند؟ 

10 - آیا وقتی انجمن‌های صنفی رانندگان بخش حمل کالا یکدیگر را قبول ندارند انتظار به‌جایی است که دیگران آنها را قبول داشته باشند؟ 

به گزارش تین‌نیوز، رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچالدار استان تهران با تاکید بر این‌که مسلماً ادامه این روند به نفع رانندگان بخش کالا و انجمن‌های صنفی آنان که مدعی حمایت از حقوق رانندگان هستند، نیست، اظهار کرد: اگر انجمن‌های صنفی رانندگان واقعی و با هم بودند و با هم ارتباط داشتند امروز شاهد ظهور انجمن‌ها و کانون‌های صوری رانندگان و شاهد ثبت کانون انجمن‌های صنفی رانندگان بخش کالا استان تهران با افرادی که شرایط ندارند و بازنشسته هستند، نبودیم.

خانعلی گفت: چرا انجمن‌های صنفی شرایط عضویت اعضای هیئت مدیره کانون کشوری بخش کالا را که چند نفر بیشتر نیستند و به‌جای ایشان و اعضای آنها تصمیم‌گیری می‌کنند، رصد نمی‌کنند؟ شاید اعضای هیئت مدیره شرایط عضویت در انجمن و کانون مذکور را نداشته باشند، شاید تخلفی کرده باشند، شاید کارت هوشمند رانندگی نداشته باشند، شاید کارت هوشمند رانندگی ایشان خارج از ضوابط و مقررات تمدید شده باشد، شاید بیمه معتبر و برقرار نداشته باشند و ...

او افزود: آیا باز هم باید رانندگان یک کشور مانند خرداد ماه اعتراض کنند تا هیئت مدیره کانون کشوری را تغییر دهند، پس نقش انجمن‌های صنفی رانندگان بخش کالای کشور چیست؟ 

این راننده و فعال صنفی گفت:  اگر انجمن‌های صنفی واقعی بودند پس از برکناری یک فرد از ریاست کانون و گذشت بیش از هفت ماه از تغییر و تحول در هیئت مدیره کانون رانندگان بخش کالا، این چنین نبود که اعضای هیئت مدیره کانون تکمیل نباشند و هیچ مجمع و انتخاباتی هم برگزار نشود.

وی تاکید کرد: ضمن این‌که این چنین نبود که در زمان تغییر و تحول و تحویل کانون هیچ گزارشی از وضعیت صندوق کانون به هیچ انجمنی داده نشود و نیز این چنین نبود که در جریان اعتراضات و اعتصابات رانندگان هنگامی که ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی خود را ملزم به همکاری با تشکلات رانندگان دیدند و با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از انجمن‌های صنفی رانندگان نشست و جلسات رفع مشکل برگزار کردند، هیئت مدیره کانون رانندگان بخش کالا با حضور انجمن‌های تخصصی و نمایندگان رانندگان از قبیل حاملان مواد غذایی و فاسد شدنی، حاملان فراورده‌های نفتی، ترانزیت، بونکر و غیره مخالفت نماید.

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچالدار استان تهران خطاب به اعضای انجمن‌های صنفی رانندگان بخش حمل کالا گفت: ما با این بی‌تفاوتی‌ها و عدم قبول مسئولیت واقعی، در مسیر خواست کسانی حرکت می‌کنیم که از عدم اتحاد و آگاهی ما و رانندگان جهت منافع مادی و معنوی خود نهایت استفاده را می‌برند، حال این افراد ممکن است در هر جایی و هر کسوتی شامل ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها و فضای غیر دولتی و بازار کار رانندگان، مانند دلالان و شرکت های باربری و صاحبان کالا، باشند.

به گزارش تین‌نیوز، وی افزود: آیا این رفتارها در شأن افرادی است که مدعی نمایندگی قشر عظیم رانندگان هستند؟ پس فرق ما با رانندگانی که هیچ سمتی نداشته و بعضاً فاقد اطلاعات صنفی و حقوقی کافی بوده و در مراجعات به ادارات و سازمان‌ها به آنان گفته می‌شود در قالب تشکلات با ما مکاتبه کنید، چیست؟ 

خانعلی تاکید کرد: وقتی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی به بهانه این‌که ما کانون را به عنوان نماینده انجمن‌ها به رسمیت می‌شناسیم انجمن‌های صنفی رانندگان  بخش کالا را به حاشیه می‌رانند آیا وظیفه هیئت مدیره انجمن‌های صنفی رانندگان بخش کالا این نیست که سوابق، مدارک، شرایط و صلاحیت اعضای هیئت مدیره کانون کشوری بخش کالا را رصد کنند؟ آیا دلیل دیده نشدن و بها ندادن به انجمن‌های صنفی رانندگان، خود آنان و هیئت مدیره انجمن‌ها نیستند؟

وی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند در این نابسامانی‌ها عدم حمایت رانندگان از انجمن‌ها به‌دلیل عدم عضویت در انجمن‌های صنفی و عدم استقبال از آنها  نیز دلیل اصلی پیدایش وضعیت کنونی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.