| کد خبر: 182174 |

فرودگاه‎های ایران در چهل سالگی انقلاب:

◄ جهش محسوس در ضریب ایمنی و تعداد مسافران فرودگاه یزد

فرودگاه یزد در طول سال‎های پس از انقلاب با اجرای طرح‎های فرودگاهی و نصب سامانه‎های کمک ناوبری از آمادگی لازم برای برقراری پرواز و خدمت‎رسانی به مردم استان برخوردار شده است.

تین نیوز

فرودگاه یزد در طول سال‎های پس از انقلاب با اجرای طرح‎های فرودگاهی و نصب سامانه‎های کمک ناوبری از آمادگی لازم برای برقراری پرواز و خدمت‎رسانی به مردم استان برخوردار شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و به‌منظور بیان دستاوردهای کشور در این سال‎ها، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است. در این بخش اطلاعات مربوط به فرودگاه یزد را می‎خوانیم.

فرودگاه یزد در سال 1348 با کم‌ترین امکانات و بدون ترمینال کار خود را آغاز کرد و امروز به‌عنوان یکی از فرودگاه‎های بین‎المللی کشور با ترمینال 7800 مترمربعی و دارای گواهینامه فرودگاهی و نشان افزایش ضریب ایمنی است.

این فرودگاه با داشتن باندی به طول 4100 متر امکان نشست‌وبرخاست هواپیماهای پهن‌پیکر را داراست و اکنون 110 پرواز هفتگی و سالانه به‌طور میانگین 6500 پرواز که 220 سورتی آن پروازهای خارجی است، در آن انجام می‎شود و بیش از 764 هزار مسافر را در سال اعزام و پذیرش می‎کند.

دستگاه‎های کمک ناوبری این فرودگاه شامل VOR/DME، ILS/DME و NDB است که میزان حداقل دید هواپیما برای فرود را به 1200 متر کاهش داده است و همچنین مجهز به سامانه‎های چراغ باند، پرسیژن اپروچ و ژنراتور برق اضطراری است.

در فرودگاه یزد طی سال‎های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات زیادی انجام‌شده است که ازجمله آن می‎توان به افزایش طول باند از 2500 به 4100 متر، اجرای بلوار دسترسی به ترمینال یک، بهسازی 2800 متر ترمینال دو فرودگاه و افزودن 700 مترمربع به این ترمینال، ساخت پارکینگ حجاج به مساحت 35‌هزار مترمربع، ساخت جایگاه مستقبلین با مساحت 680 متر مربع، راه‎اندازی سوئیچینگ برج مراقبت و ساختمان فرستنده، نصب 18‌ایکس‎ری و گیت‎وی، نصب 15 دکل روشنایی جدید در پارکینگ هواپیما و محوطه ترمینال‎های آن، اتصال به فیبرنوری و ساخت ساختمان تشریفات به مساحت 550 مترمربع، اشاره کرد.

این فرودگاه در زمینه خدمت‎رسانی به مسافران اقداماتی چون توسعه فضای سبز، ساخت پارکینگ آسفالت به مساحت 60 هزار مترمربع، ایجاد واحد فوریت‎های پزشکی و راه‎اندازی تلفن گویای 199 و اطلاعات پرواز، بهسازی و افزایش نمازخانه‌ها و سرویس‎های بهداشتی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.