| کد خبر: 182170 |

فرودگاه‎های ایران در چهل سالگی انقلاب:

◄ فرودگاه کرمانشاه، مجرایی موثر برای توسعه مناطق غربی کشور

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به‌منظور بیان دستاوردهای ایران در این سال‎ها، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است.

تین نیوز

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به‌منظور بیان دستاوردهای ایران در این سال‎ها، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است. در این بخش اطلاعات مربوط به فرودگاه‎های کرمانشاه را می‎خوانیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه کرمانشاه ابتدا در محله‌ای به نام مرادآباد که صرفا دارای یک باند خاکی بود ساخته شد و در سال 1374 با خرید قسمتی دیگر از اراضی موردنیاز، مساحت فرودگاه به 237 هکتار افزایش یافت.

فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب صرفا دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود که به‌منظور تامین نیازهای منطقه توسط آن، مطالعاتی انجام شد و توسعه و پذیرش هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس افزایش و بهبود عوامل پروازی از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش‌نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، ترمینال مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و خانه‌های سازمانی در دستور قرار گرفت و به سرانجام رسید.

این فرودگاه دارای دو ترمینال پروازهای داخلی و خارجی با تفکیک  ورود و خروج و یک باند است و به‌عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه‌های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافران غرب کشور را دارد و با انجام بیش از 140 پرواز برنامه‌ای هفتگی به هشت مقصد داخلی کمک زیادی به توسعه استان می‌کند.

این فرودگاه در طول چهار دهه اخیر شاهد اقدامات بسیار مهمی در حوزه فنی، عملیاتی، ناوبری و توسعه‌ای بوده است ازجمله می‎توان به تطویل 400 متری باند، نصب سامانه کمک ناوبری ILS و افزایش ایمنی پروازها، نوسازی و بهسازی تمامی واحدهای اداری و عملیات و برج مراقبت و ایجاد ساختمان اداری، حراست، تکنیکال بلاک و برج مراقبت جداگانه اشاره کرد.

در مرحله‎ای دیگر پروژه بهسازی کلی باند این فرودگاه بااعتبار 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در راستای ارتقای ایمنی و استانداردهای بین‌المللی و ارتقای زیرساخت‌ها انجام‌شده است.

در بخش ایمنی و آتش‌نشانی نیز اکنون این فرودگاه دارای تجهیزاتی به‎روز و مدرن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.