| کد خبر: 182166 |

نماینده مجلس:

افزایش ظرفیت بنادر و طول بزرگراه ها خدمت انقلاب اسلامی است

افزایش ظرفیت بنادر و طول بزرگراه های کشور خدمات ماندگار انقلاب اسلامی در حوزه زیرساختی است.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ظرفیت بنادر و طول بزرگراه های کشور خدمات ماندگار انقلاب اسلامی در حوزه زیرساختی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، سید «مهدی مقدسی» روز شنبه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: طول بزرگراه های کشور از 539 کیلومتر در سال 57 به 16 هزار و 800 کیلومتر در سال جاری رسیده است.

وی بیان کرد: ظرفیت بارگیری و تخلیه بنادر کشور نیز از 19 میلیون تن در سال 57 به 239 میلیون تن در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: کارنامه انقلاب اسلامی ایران از زمان شکل گیری تاکنون مملو از موفقیت های چشمگیر در عرصه های مختلف است و این توفیق ها روز به روز در حال افزایش است.

مقدسی بیان کرد: موفقیت های به دست آمده در انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل نیست و این مهم در همه عرصه ها در سایه همراهی مردم با مسئولان به دست آمده است.

وی اظهار داشت: نرخ بی سوادی کشور از 48 و هشت دهم درصد در سال 57 به 88 و دو دهم درصد رسیده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شمار دانشجویان کشور از 160 هزار نفر به چهار میلیون نفر رسیده است که حضور دختران و زنان در دانشگاه ها قابل مقایسه با قبل نیست.

مقدسی تصریح کرد: خطوط اصلی ریلی کشور از چهار هزار و 500 کیلومتر در سال 57 به 11 هزار و 300 کیلومتر در سال جاری رسیده که این مهم نقش موثر در حمل و نقل بار و مسافر دارد.

وی گفت: برخورداری آب آشامیدنی سالم بهداشتی شهری از 74 درصد به 99 و چهار دهم درصد و برخورداری از آب آشامیدنی روستایی از 12 درصد به 74 درصد بخش دیگری از این توفیق ها در کارنامه چهل ساله نظام اسلامی است.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که دو کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.