| کد خبر: 182152 |

یک عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها پیشنهاد داد:

◄ ارائه راهکارهایی جدید برای کاهش تصادفات رانندگی

رسانه‌ها فقط به درج خبر حوادث ترافیکی اکتفا نکرده و علت اولیه هر حادثه را نیز اطلاع‌رسانی نمایند تا موجب افزایش آگاهی و آموزش رانندگان و کاربران جاده‌ها گردد.

تین نیوز

یک راننده کامیون و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها معتقد است: باتوجه به خسارات مالی سنگین حدود  32 هزار میلیارد تومانی حوادث رانندگی به اقتصاد کشور، لازم است مسئولان ارگان‌های مرتبط با حوادث رانندگی،  از NGOها و نهادهای مردمی که در کاهش حوادث ترافیکی نقش‌آفرینی می‌کنند حمایت کنند.

به گزارش تین‌نیوز،  محمد اتحادی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی افزود: در بین مردم عادی نیز افرادی هستند که در امر ایمنی‌ راه‌ها و کاهش حوادث رانندگی فعالیت و از وقت و سرمایه خود و خانواده در این راه هزینه می‌کنند که برای نتیجه بخش بودن این فعالیت‌ها، نیازمند حمایت هستند.

او افزود: برای مثال یک هموطن که تحقیقاتی در طب سنتی داشته و قبلا نیز در بخش حمل‌ونقل فعالیت می‌کرد، طی 10 سال مطالعه و تحقیق و سفر به دیگر استان‌ها، کتابی را با عنوان «تغذیه سالم، رانندگی سالم، کاهش تصادفات رانندگی» تهیه و تالیف کرده و به تعداد زیاد به چاپ رسانده است.

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، گفت: متاسفانه این کتاب با وجود آن‌که با 40 درصد تخفیف عرضه شده اما به‌جای فروش به کاربران جاده‌ای و مراکز آموزش رانندگان و...در منزل او انبار شده و خاک می‌خورد و مؤلف آن هنوز بدهکار وام مضاربه این طرح و چاپ آن است.

اتحادی با تاکید بر این‌که محتوای این کتاب شامل راهکارهایی برای کاهش تصادفات است از مسئولان نیروهای انتظامی، راهور، سازمان راهداری، کمیسیون ایمنی راه‌ها، اورژانس، وزارت دادگستری، دادستانی و دیگر نهادها و سازمان‌های مرتبط با موضوع تصادفات رانندگی خواست از فعالیت‌های این چنینی که در نهایت به نفع اقتصاد کشور است، حمایت نمایند.

این راننده کامیون با بیان این‌که خود او نیز حدود 130 نکته آموزشی و عکس‌های مرتبط با کاهش تصادفات، تهیه کرده است، خواستار همکاری و حمایت مسئولان برای برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه ایمنی در پایانه‌ها برای رانندگان شد.

اتحادی از رسانه‌ها نیز خواست فقط به درج خبر حوادث ترافیکی اکتفا نکرده و علت اولیه هر حادثه را نیز اطلاع‌رسانی کنند تا موجب افزایش آگاهی و آموزش رانندگان و کاربران جاده‌ها گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.