| کد خبر: 182147 |

فعال شدن ۱۳۰۰ پایگاه هلال احمر با افزایش مسافرت‌های برون‌شهری

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فعال شدن یک هزار و ۳۰۰ پایگاه امداد و نجات به خاطر تعطیلات پیش‌رو و افزایش مسافرت‌های برون‌شهری خبر داد و گفت: از میان این پایگاه‌های در سطح کشور، مسافران امکان استراحت در ۵۵۷ پایگاه را دارند.

تین نیوز

به گزارش تسنیم، مرتضی سلیمی با اشاره به افزایش ترافیک جاده‌ای به دنبال تعطیلات پیش‌رو اظهار کرد: یک هزار و 300 پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور را فعال کرده‌ایم و به مسافران توصیه می‌کنیم هر جا دچار مشکل شدند، با شماره 112 تماس بگیرند تا امدادگران هلال احمر در نزدیک‌ترین پایگاه‌ جاده‌ای به کمک‌شان بیایند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر افزود: از یک هزار و 300 پایگاه فعال شده، 557 پایگاه امکان استراحت دارد بنابراین هموطنان‌مان هر گاه در میانه مسافرت احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند، می‌توانند به پایگاه‌های هلال احمر مراجعه و ساعتی را در آنجا استراحت کنند.

سلیمی همچنین به مسافران تعطیلات پیش‌رو که با خودرو شخصی مبادرت به مسافرت می‌کنند، توصیه کرد بی‌گدار به جاده نزنند و پیش از عزیمت، از وضعیت آب و هوا آگاه شوند و ضمن به همراه داشتن وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ برای مناطق کوهستانی، اقلام غذایی همچون خرما به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای هفته آینده مبنی بر وقوع برف و باران گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، تقریباً کل کشور را سامانه بارشی جدید در بر می‌گیرد که امیدواریم این بارش‌ها منجر به وقوع سیل و آبگرفتگی نشود البته در صورت وقوع سیل یا برف و کولاک، امدادگران هلال احمر مانند روزها و هفته‌های گذشته، برای امدادرسانی آماده هستند.

سلیمی با اشاره به سیل و آبگرفتگی هفته گذشته در خوزستان تصریح کرد: مشکل برخی مناطق خوزستان، بحث سیل‌بندها بود که خوشبختانه ترمیم شد و امیدواریم در صورت بارش باران در روزهای آینده، سیل‌بندها مستحکم باشند و نشکنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.