| کد خبر: 182136 |

برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی

رییس پلیس تهران بزرگ از فعالیت ۱۵۴ شرکت حفاظتی و مراقبتی در تهران خبر داد.

تین نیوز

رییس پلیس تهران بزرگ از فعالیت ۱۵۴ شرکت حفاظتی و مراقبتی در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی رباره اجرای طرح‌های مختلف برای کاهش آلودگی هوای تهران گفت: طرح کاهش قطعا تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته و دارد و پلیس هم از زمانی که این طرح اجرا شده، با تمام خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: اعمال قانون در خصوص معاینه فنی خودورها توسط دوربین‌ها انجام می‌شود، البته همه آنها دوباره توسط ماموران ما بررسی می‌شود، چنانچه خودرویی معاینه فنی تقلبی داشته باشد، با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به معاینه‌فنی خودروها چه در تهران و چه در سایر شهرستان‌ها از طریق سیستم سیمفا به دوربین‌های پلیس منتقل می‌شود، اعمال قانون می‌شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: بنابراین فقط خودروهایی که در مراکز فنی و مجاز معاینه می‌شوند و اطلاعات آنها از طریق این مراکز قانونی ارسال می‌شود، اعمال قانون نمی‌شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین در خصوص اخذ عوارض از معابر شهری تهران که احتمال دارد در آینده‌‌ای نزدیک اجرایی شود، تصریح کرد: قطعا پلیس با این موضوع مخالف است.

سردار رحیمی همچنین در خصوص شرکت‌های انتظام گفت: این شرکت‌ها در کنار پلیس و با اخذ مجوزهایی که دریافت کرده‌اند، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۸۰ شرکت‌ها تاسیس شده‌اند. به تازگی نیز جلسه مشترکی با صاحبان مراکز تجاری و مجتمع‌های بزرگ مسکونی و شرکت‌های انتظام برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۴ شرکت حفاظتی و مراقبتی در تهران داریم، تصریح کرد: این شرکت‌ها در کنار پلیس به برقراری نظم و انضباط می‌پردازند، تلاش ما بر این است که این چتر نظم و امنیت را با بهره‌گیری از توان این شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی که تحت نظارت شرکت انتظام نیروی انتظامی هستند به ویژه در مراکز مهم تجاری گسترش دهیم و خلاءهایی که ممکن است پلیس نتواند پوشش دهد با بهره‌گیری از این شرکت‌ها پوشش داده می‌شود.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید امیدوارم این شرکت‌ها بتوانند با ارتباطی که با مدیران مجتمع‌های تجاری برقرار می‌کنند، وضعیت امنیت و انضباط را در کنار پلیس ارتقا دهند. این شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی مورد حمایت و رصد و کنترل پلیس هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.