| کد خبر: 182113 |

اسلامی در سیستان و بلوچستان:

◄ ساخت راه‌آهن چابهار-زاهدان-مشهد در دستورکار است

محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی برای افتتاح و بازدید چند عملیات عمرانی در استان سیستان و بلوچستان صبح امروز به این استان سفر کرد.

تین نیوز

محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی برای افتتاح و بازدید چند عملیات عمرانی در استان سیستان و بلوچستان صبح امروز به این استان سفر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، اسلامی در بدو ورود به این استان با تبریک دهه فجر گفت: در این سفر پروژه‌های واقع در شمال استان مورد بازدید قرار خواهند گرفت، تعدادی پروژه افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه دیگر آغاز خواهد شد.

او افزود: توسعه محور شرق کشور به دلیل تأثیرگذاری بر رونق اقتصادی ایمن منطقه به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان، یکی از اولویت‌ها و اقدامات اساسی وزارت راه‌وشهرسازی و دولت محسوب می‌شوند.

وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه بیان داشت: بر همین اساس تلاش می‌شود با رفع موانع پیشرفت پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان، سرعت توسعه پروژه‌ها به‌گونه‌ای حفظ شود که در زمان مقرر به سرانجام برسند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: ساخت و توسعه راه‌آهن چابهار-زاهدان-مشهد (ایستگاه یونسی) باهدف برقراری جریان ترانزیت کالا در کریدور شماره چهار در دستور کار قرار دارد.

افتتاح محله شیرآباد زاهدان، شروع عملیات چهارم راه‌آهن زابل-زاهدان، افتتاح فاز یک خط انتقال آب نیمه به شهر جدید رامشار، افتتاح کمربندی لوتک در مسیر بزرگراه زاهدان-زابل، افتتاح ۱۳ کیلومتر از جاده ترانزیتی محمدآباد-میلک و پل بزرگ سیستان و شروع عملیات باند دوم بزرگراه زاهدان-خاش﴿چابهار﴾ به‌طور ۱۹ کیلومتر برنامه سفر وزیر راه‌وشهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

با توجه به معاف شدن بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا، توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقل در استان محروم سیستان و بلوچستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.