| کد خبر: 182092 |

◄ اختصاص 30درصد بودجه تهران به حمل‌ونقل عمومی

در بودجه سال آینده شهرداری تهران که به شورای‌شهر ارائه شد، بیش از چهارهزار و ۵۰۰میلیاردتومان اعتبار به بخش حمل‌ونقل عمومی تخصیص داده‌شده است. سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای ‌شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: در بودجه سال آینده بیش از همیشه به حمل‌ونقل عمومی پایتخت اهمیت داده‌شده است.

تین نیوز

در بودجه سال آینده شهرداری تهران که به شورای‌شهر ارائه شد، بیش از چهارهزار و ۵۰۰میلیاردتومان اعتبار به بخش حمل‌ونقل عمومی تخصیص داده‌شده است.

سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای ‌شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: در بودجه سال آینده بیش از همیشه به حمل‌ونقل عمومی پایتخت اهمیت داده‌شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اشرفی با اشاره به تقدیم لایحه ۱۸هزار و ۹۳۰میلیاردتومانی شهرداری تهران در سال ۹۸ به شورای‌شهر تهران اظهارکرد: در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده که به‌عنوان اولین برش از برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران مطرح‌شده، به اولویت‌های مدنظر مردم پایتخت در موضوعات مقابله با آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش ترافیک توجه ویژه‌ای شده است.

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه می‌توان به آن اشاره کرد این است که حدود ۳۰درصد از منابع بودجه سال آینده که بالغ‌بر چهارهزار و ۵۰۰ میلیاردتومان می‌شود، برای اعتبارات تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای و مالی در بخش حمل‌ونقل و ترافیک درنظر گرفته‌شده است.

به گفته اشرفی، از مبالغ اختصاص داده‌شده برای بخش حمل‌ونقل و ترافیک، حدود سه‌چهارم آن برای توسعه حمل‌ونقل ریلی و یک‌چهارم آن برای توسعه حمل‌ونقل غیر ریلی درنظر گرفته‌شده است.

معاون شهردار تهران اظهارکرد: در بودجه سال آینده، رقم اعتبار پیش‌بینی‌شده برای توسعه بخش حمل‌ونقل ریلی درمجموع حدود دوهزار و ۶۰۰میلیاردتومان پیشنهادشده است که برای توسعه و ساماندهی خطوط فعلی و احداث و توسعه خطوط درحال ساخت هزینه خواهد شد.

اشرفی اضافه کرد: در بخش توسعه و بهسازی کمک به حمل‌ونقل عمومی غیر ریلی نیز حدود ۱۸۰میلیاردتومان اعتبارات تملک دارایی‌های مالی پیش‌بینی‌شده که درصورت تحقق درآمدهای شهرداری در سال آینده و اختصاص این مبالغ، می‌توان شاهد یک حرکت جدی درزمینهٔ توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران باشیم.

او با اشاره به سایر اعتبارات پیش‌بینی‌شده در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش حمل‌ونقل و ترافیک اظهارکرد: علاوه‌بر بحث توسعه حمل‌ونقل ریلی و غیر ریلی، برای تسهیل ترافیک، اصلاح معابر، ساماندهی و اصلاح علائم ترافیکی، توسعه فضای پارک خودرو و توسعه و تجهیز پایانه‌های مسافربری نیز اعتبارات خوبی درنظر گرفته‌شده که می‌تواند در افزایش رضایت‌مندی شهروندان مؤثر باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.