| کد خبر: 182046 |

◄ ضرورت تأمین بخشی از غلات موردنیاز کشور از طریق بنادر شمالی

بنادر؛ یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره تأمین کالاهای اساسی است.

تین نیوز

مدیرکل پدافند غیرعامل سازمان بنادرودریانوردی گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۵ درصد از غلات کشور در استان‌های شمالی مصرف می‌شود؛ ضروری است بخشی از غلات موردنیاز از طریق بنادر شمالی وارد کشور شود.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، چنگیز جوادپور در نشست ستاد اجرایی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE در بندر نوشهر، افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۵ درصد از غلات کشور در استان‌های شمالی و دیگر استان‌های هم‌جوار مصرف می‌شود؛ ضروری است در راستای لحاظ کردن الزامات پدافند غیرعامل، بخشی از غلات موردنیاز از طریق بنادر شمالی وارد کشور شود.

 وی بابیان اینکه بنادر یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره تأمین کالاهای اساسی موردنیاز کشور است خاطرنشان کرد: باید با حساسیت و جدیت بیشتر نسبت به ارائه هر چه‌بهتر خدمات دریایی و بندری در بنادر شمالی و جنوبی تلاش کنیم.

جوادپور احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی برق در بندر نوشهر را اقدامی خوب برای تأمین برق موردنیاز تأسیسات بندری به‌ویژه در شرایط بحرانی و در راستای سیاست‌های پدافند غیرعامل برشمرد.

 محمدتقی انزان‌پور؛ مدیرکل بنادرودریانوردی استان مازندران نیز طی سخنانی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه ایجاد کمیته مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE در بندر نوشهر، ساماندهی پدافند عامل و HSE در بنادر کار مهمی بود که خوشبختانه با اقدامات و دستورالعمل‌های اخیر سازمان بنادرودریانوردی محقق شد و این امر زمینه‌ساز رفع کمبود ها و چالش‌های موجود در این بخش خواهد شد.

 وی همچنین برخورداری از نیروی انسانی مناسب، تجهیزات و ساختار مناسب را از ضرورت‌های اجرایی شدن سیاست‌های سازمان بنادرودریانوردی در این بخش عنوان کرد.

    انزان پور یادآور شد: در زمینه ورود بخشی از غلات موردنیاز کشور از طریق بندر نوشهر و دیگر بنادر شمالی پیگیری‌های لازم انجام‌شده است و امیدواریم با تحقق این امر شاهد رونق بیش‌ازپیش بنادر شمالی باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.