| کد خبر: 182017 |

◄ آغاز عملیات اجرایی آزادراه کرمانشاه-حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه

آزادراه کرمانشاه- حمیل موجب تسهیل تردد زائران عتبات عالیات می‌شود و همین موضوع ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان‌های غربی به‌ویژه استان کرمانشاه را بیشتر نمایان می‌کند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این آزادراه بخشی از کریدور شمال غرب به جنوب غرب و شرق و مرکز به جنوب کشور است که علاوه بر تسهیل سفر به عتبات عالیات نقش موثری در توسعه اقتصادی استان کرمانشاه دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزادراه کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه به طول 75 کیلومتر و بااعتبار 6 هزار و 363 میلیارد ریال آغاز شد.

خیراله خادمی با اشاره به نقش موثر این آزادراه در رونق اقتصادی استان کرمانشاه گفت:‌ آزادراه بیستون- کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه بخشی از کریدور شمال غرب به جنوب غرب و شرق و مرکز کشور به جنوب محسوب می‌شود که با در نظر گرفتن وجود صنایع، کارخانجات، منطقه ویژه اقتصادی، پالایشگاه، بندر خشک و ... در استان کرمانشاه، این آزادراه موجب توسعه اقتصادی در منطقه غرب کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر مجاورت استان کرمانشاه با کشور عراق ادامه داد: آزادراه کرمانشاه- حمیل موجب تسهیل تردد زائران عتبات عالیات می‌شود و همین موضوع ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان‌های غربی به‌ویژه استان کرمانشاه را بیشتر نمایان می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های این آزادراه توضیح داد و افزود: طول کل آزادراه بیستون- کرمانشاه- حمیل و قزاچی- کرمانشاه 141 کیلومتر است که با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی سرمایه‌گذار احداث می‌شود و طبق برنامه‌ریزی، عملیات اجرایی 75 کیلومتر آن امروز آغاز شد.

خادمی درباره مزایای این آزادراه اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه موجب کاهش 40 دقیقه‌ای زمان سفر و در نتیجه صرفه‌جویی 300 میلیارد ریال در سال اول بهره‌برداری می‌شود. همچنین کاهش 113 میلیون لیتر در مصرف بنزین و 142 میلیون لیتر در گازوییل طی دوره بهره‌برداری موجب صرفه‌جویی 7912 میلیارد ریال طی دوره بهره‌برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: احداث آزادراه کرمانشاه- حمیل همچنین موجب کوتاه شدن 31 کیلومتر از مسیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یکی از اقدامات مهم در این آزادراه را توجه به منظر راه اعلام و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌شده است تا با کاشت 9 هزار اصله درخت در حاشیه آزادراه علاوه بر توجه به منظر راه، از آلودگی محیط‌زیست نیز جلوگیری شود.

خادمی در ادامه بیان داشت: این آزادراه دارای 11 دستگاه تبادل، 27 دستگاه تقاطع، 311 دستگاه پل تیپ و 17 دستگاه پل بزرگ است و به‌منظور اجرای این آزادراه 11 میلیون متر مکعب خاک‌برداری، 10 میلیون متر مکعب خاکریزی، 730 هزار تن آسفالت و 290 هزار مترمکعب بتن‌ریزی صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.