| کد خبر: 181934 |

◄ فرودگاه ایلام در تلاش برای خدمت‎رسانی به مردم غرب ایران

به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و به‌منظور بیان دستاوردهای ایران در این سال‎ها، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است. در این بخش اطلاعات مربوط به فرودگاه ایلام را می‎خوانیم.

تین نیوز

به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و به‌منظور بیان دستاوردهای ایران در این سال‎ها، روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به تهیه و انتشار گزارشی از روند توسعه و فعالیت فرودگاه‎های کشور کرده است. در این بخش اطلاعات مربوط به فرودگاه ایلام را می‎خوانیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در پی سفر مقام معظم رهبری در سال ۶۸ به استان ایلام دستور احداث فرودگاه ایلام صادر شد و این فرودگاه در سال ۷۵ در زمینی به مساحت ۲۸۳ هکتار در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام توسط رئیس‌جمهوری وقت افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار گرفت.

این فرودگاه به‌عنوان یک فرودگاه مرز هوایی، با داشتن باندی با طول 3200 متر و عرض 45 متر قابلیت نشست‌وبرخاست هواپیماهایی با تایپ‌های مختلفی رادار است و وجود سامانه‎های کمک ناوبری NDB، DVOR و ILS در آن، به نشست ایمن هواپیماها در شرایط مختلف به‌ویژه در زمان کاهش دید افقی کمک و تا حد زیادی از ابطال و تاخیر پروازها جلوگیری می‎کند.

فرودگاه ایلام با داشتن کتگوری 6 پس از فرودگاه کرمانشاه به‌عنوان دومین فرودگاه غرب کشور محسوب می‎شود و از قابلیت زیادی برای حمل‌ونقل مردم این استان و توسعه آن برخوردار است.

این فرودگاه اکنون در حال ساخت یک ترمینال خارجی با وسعت 6200 مترمربع بااعتباری 15 میلیارد تومانی توسط شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، است و طبق آمار در 10 ماهه سپری‌شده از سال 97، میزبان نشست‌وبرخاست نزدیک به 2000 هواپیما بوده است.

فرودگاه ایلام در طول سال‎های پس از انقلاب شاهد اجرای طرح‎های ساخت ابنیه و سامانه‎های کمک ناوبری زیادی نظیر راه‎اندازی برق اضطراری، راه‎اندازی مخزن سوخت‌گیری فرودگاه، افزایش طول باند از ۲۸۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر و رفع موانع موجود، نصب دستگاه فرود دقیق ILS و LLZ در فرودگاه، توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) فرودگاه از ۱۳ هزار مترمربع به ۲۵ هزار مترمربع، احداث ساختمان جدید ایمنی و آتش‌نشانی و سپاه حفاظت فرودگاه به مساحت 2500 مترمربع و افزایش پروازها به 60 تا 70 پرواز در هفته و خریداری دستگاه کمک ناوبری با تکنولوژی جدید DVOR و NDB بوده است.

این فرودگاه درزمینهٔ ارائه خدمات رفاهی به مسافران نیز اقدامات زیادی داشته است که ازجمله آن می‎توان به راه‎اندازی سامانه اطلاعات پرواز (FIDS)، بهسازی نمازخانه و سرویس‎های بهداشتی، افزایش صندلی‎های فرودگاهی و چرخ‌دستی‌های مسافری، میزهای خدمت و پاسخگویی به مسافران، نصب تابلوهای راهنما و مسیریابی برای سهولت بیشتر تردد مسافران در فرودگاه و ترمینال اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.