| کد خبر: 181898 |

◄ گذرگاه‌های فرهنگی مترو، عرصه تماشای چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی

معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایستگاه‌های منتخب خبر داد.

تین نیوز

معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایستگاه‌های منتخب خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، احسان بیسادی ضمن گرامیداشت ایام‌اله دهه‌فجر، گفت: «هم‌زمان با چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می‌شود».

وی ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با ترویج ناکارآمدی نظام را هدف اجرای این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: «به همین منظور با استفاده از طرح‌های متنوع و پیام‌های فرهنگی شامل دستاوردها و موفقیت‌های به‌دست‌آمده در طول چهل سال گذشته، فضاسازی محیطی در سطح ایستگاه‌های مترو انجام می‌شود. همچنین مسافران مترو در گذرگاه‌های فرهنگی نظاره‌گر نمایشگاه‌های عکس و پوستر با موضوع انقلاب می‌باشند که می‌توان به نمایشگاه عکس «خاطرات ماندگار » با تصاویر خاطره‌انگیز از روزهای انقلاب، نمایشگاه کاریکاتور«پهلوی » و «جشنواره هنر مقاومت » و نیز نمایشگاه پوستر با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و «انقلابی‌گری» و نمایشگاه عکس «مراحل ساخت مترو» به مناسبت بیست‌سالگی راه‌اندازی متروی تهران اشاره کرد.

بیسادی با اشاره به اجرای برنامه‌های هنری خاطرنشان کرد و گفت: «به‌منظور ایجاد فضای بانشاط و خاطره‌انگیز در ایستگاه‌های مترو گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری به اجرای برنامه می‌پردازند که گروه‌های سرود و همخوانی با اجرای قطعات انقلابی مسافران شهر زیرزمینی را به شنیدن این نواها دعوت می‌کند. ایستگاه‌های امام، میدان آزادی، امام حسین علیه‌السلام، میرزای شیرازی، تئاتر شهر، میدان جهاد، شهید بهشتی، قلهک، شهرری و شوش محل اجرای گروه‌های سرود و هم‌خوانی است. همچنین گروه‌های نمایش عروسکی در ایستگاه‌های تئاتر شهر، دروازه شمیران، شهید بهشتی، ایوان انتظار، میدان آزادی، شهرری، شوش، امام، میدان شهدا، میرزای شیرازی، تجریش و دکتر شریعتی به هنرنمایی می‌پردازند. اجرای برنامه‌های هم‌خوانی و نمایش از ۱۳ الی ۲۱ بهمن‌ماه ۹۷ خواهد بود».

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری با یادآوری روزهای پرخاطره انقلاب اسلامی به اجرای برنامه جشن در ایستگاه امام اشاره و تصریح کرد: «به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره میثاق همافران با حضرت امام، برنامه جشن با عنوان «میثاق با امام» شامل بازسازی نمادین میثاق همافران، خاطره گویی، تجلیل از ارتشیان غیور، نمایشگاه عکس و نواخته شدن مارش نظامی در روز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه اجرا می‌شود».

بیسادی به اجرای ویژه‌برنامه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن و هم‌زمان با راهپیمایی مردمی اشاره کرد و افزود: «با ایجاد فضاسازی محیطی با عنوان «گذر انقلاب» و «قطار انقلاب» مردم حاضر در راهپیمایی می‌توانند ضمن پذیرایی از غرفه‌های کودک و نوجوان، پرتاب دارت، ایستگاه عکاسی، توزیع روزنامه دستاوردهای چهل‌ساله، پخش سرود، نواخته شدن مارش نظامی در محل ساختمان مرکزی شرکت واقع در پل کالج و ایستگاه شادمان استفاده نمایند». بیسادی در پایان به طراحی و ساخت دیوارنگاره در ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد این دیوارنگاره با حضور هنرمندان و با مشارکت مسافران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده رونمایی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.