| کد خبر: 181876 |

◄ گلایه شورا از عدم تحقق بودجه حمل‌ونقل

در طرح ترافیک نیز به واسطه مهیا نبودن زیر ساخت‌های مورد نیاز، پیش‌بینی می شود 50 درصد درآمد های این بخش نیز تا پایان سال تحقق پیدا نکند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، از عدم تحقق بخش مهمی از ظرفیت‌های بودجه‌ای در حوزه حمل‌ونقل در سال 97 گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد علیخانی با تاکید بر اینکه متاسفانه بخشی از بودجه سال جاری به واسطه عدم پیگیری و اجرای شدن مصوبات شورا و الزاماتی که شورا مصوب کرده بود تحقق پیدا نکرد، اظهار کرد: این امر علاوه بر آن‌که مدیریت شهری را در تحقق برنامه‌ها با مشکل مواجه ساخته بلکه در پیش بینی بودجه سال98 نیز قطعاً اشکالاتی را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در طرح ترافیک نیز به واسطه مهیا نبودن زیر ساخت‌های مورد نیاز، پیش‌بینی می شود 50 درصد درآمد های این بخش نیز تا پایان سال تحقق پیدا نکند.

علیخانی با ابراز تاسف از بروز این مشکل، تاکید کرد: این در شرایطی است که مصوبه برگشت شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو اجرا نشد.

عضو شورای شهر تهران به این موضوع نیز پرداخت که تاکنون در نوسازی اتوبوس‌ها تحول جدیدی نیافتاده و توسعه مترو با کندی پیش می‌رود، این‌ها نمونه اشکالاتی است که متاسفانه به وجود آمده و باید در بودجه‌ریزی سال آینده آسیب‌شناسی شود و اشکالاتی که در بودجه وجود داشته رفع شود. با این روند بعید به نظر می‌رسد بودجه‌ حمل‌ونقل برای سال 98 فراتر از سقف بودجه سال جاری باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های قانونی وجود دارد تا از محل اعتبارات دولتی بتوان در سال آینده این ظرفیت‌ها را محقق کرد. هر چند که در بودجه تقدیمی دولت به مجلس، وضعیت اقتصادی شهرداری‌ها به مراتب سخت‌تر از سال‌های قبل شده است

علیخانی ابراز امیدواری کرد: با تحقق این ظرفیت‌ها نظیر فروش اوراق مشارکت بخشی از مشکلات شهرداری‌ها  در بخش حمل‌ونقل عمومی است مرتفع شود تا شاید استفاده از خودروهای شخصی از استقبال کمتری همراه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.