◄ افزایش میزان و وسعت راههای کشور رشد 5 / 3 برابری
میزان و وسعت راههای کشور رشد 5 / 3 برابری داشته است.
میزان و وسعت راهها و جادههای مواصلاتی کشور، در طول مدت 40 ساله بعد از انقلاب اسلامی، رشد 5 / 3 برابری داشته است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب افزود: در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور حدود 63 هزار کیلومتر راه وجود داشته است که در آستانه چهلسالگی انقلاب اسلامی به میزان 216 هزار کیلومتر افزایشیافته است که راهداری و نگهداری از این حجم و وسعت راههای کشور با توجه به اینکه شبکه راههای کشور رشد 5 / 3 برابری نسبت به سال 1358 داشته است، اهمیت و وسعت خدمات این حوزه را نمایان میکند.
مطاعی خاطرنشان کرد: شبکه راههای کشور بازوی اصلی شبکه حملونقل کشور است بهگونهای که جابهجایی بیش از 90درصد بار و مسافر کشور از طریق شبکه جادهای انجام میشود که از زیربناهای مؤثر در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است بنابراین لازمه بهرهگیری از پتانسیل راههای موجود، حفظ و نگهداری از آنها است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای همچنین در خصوص تحولات چشمگیر در بهکارگیری فنآوریهای نوین در حوزه راهداری کشور افزود: پیادهسازی روشهای نوین مدیریتی درزمینهٔ نگهداری زیرساختهای شبکه راههای کشور شامل PMS، BMS و TMS که تحول بزرگی در حوزه مدیریت کلان نگهداری از شبکه راهها را فراهم کرده است و بخشهای مختلف وزارت راه و شهرسازی ازجمله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و مشاوران و متخصصان داخلی کشور به سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این پروژه خدمات و مشاوره ارائه میدهند.
وی گفت: طی فرآیند اجرا و پیادهسازی سامانه مدیریت روسازی، مستندسازی کلیه راههای شریانی و راههای فرعی کشور به طول 90 کیلومتر طی دو سال گذشته انجامشده است و براساس برنامه در نظراست هر دو سال یکبار اطلاعات وضعیت روسازی شبکه راههای کشور با تجهیزات کاملاً مکانیزه برداشت شود و نهایتاً راهکار مناسب و بهینه جهت حفظ و نگهداری آن انجام شود.
مطاعی همچنین اظهار کرد: استفاده از روشهای نوین حفاظتی و پیشگیرانه در نگهداری رویه راهها، شناسایی استانداردسازی کارخانجات تولید آسفالت، محدودیت بهکارگیری و حذف قیرهای محلول نظیر قیر MC، استفاده از تانکرهای دوجداره حمل قیر، استفاده از افزودنیهای نوین در آسفالت، بهکارگیری روشهای بازیافت سرد و گرم آسفالت، الزام به استفاده قیر برمبنای استاندارد عملکردی (PG) و اولویتبندی و شناسایی نقاط پر تصادف ازجمله مهمترین اقداماتی است که در جهت بهکارگیری فنآوریهای نوین در حوزه راهداری در دهساله اخیر انجامشده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.