| کد خبر: 181835 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دربازید فعالان گردشگری کشور از بندر شهید حقانی مطرح کرد:

◄ ترابری سالانه ٢٠ میلیون گردشگر دریایی

استان هرمزگان ١٢ بندر مسافری دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۱۲ بندر مسافری و پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور، ترابری ایمن سالانه ۲۰ میلیون نفر سفر را در کارنامه گردشگری دریایی خود دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور در حاشیه همایش «از خزر تا خلیج‌فارس» و بازدید ٢٠٠ نفر از سیاست‌گذاران و فعالان صنعت گردشگری، افزود: اقدامات سازمان بنادر برای توسعه زیرساخت‌های بندری و استانداردسازی ناوگان گردشگری دریایی این استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی برای فعالان صنعت گردشگری کشور است.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با برخورداری از ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی، ۱۴ جزیره و هم‌چنین آب و هوایی مساعد در نیمه دوم سال، پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۱۲ بندر مسافری و پیشرفته‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور، ترابری ایمن سالانه ۲۰ میلیون نفر سفر را در کارنامه گردشگری دریایی خود دارد که یک‌چهارم این سفرها در ایام تعطیلات نوروزی و پایان سال صورت می‌گیرد.

در همایش «از خزر تا خلیج‌فارس» بیش از ۲۰۰ نفر از سیاست‌گذاران، مدیران و فعالان صنعت گردشگری کشور، با حضور در بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور با ظرفیت‌های گردشگری دریایی و امکانات، توانمندی‌ها و زیرساخت‌های ایجادشده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه مسافرت‌های دریایی در مرکز استان هرمزگان از نزدیک و به‌صورت میدانی دیدن کردند.

بندر شهید حقانی از ۴۰ فروند شناور پیشرفته با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ صندلی برخوردار است که هرروز محل تردد هزاران مسافر دریایی است که از سرزمین اصلی به جزایر قشم، هرمز و لارک و برعکس سفر می‌کنند.

 شرکت‌کنندگان در این رویداد توسط دو شناور پیشرفته مسافری، یک گشت دریایی متفاوت را بر پهنه آب‌های نیلگون خلیج‌فارس تجربه کرده و مسیر دریایی شش مایلی (حدود ۱۱ کیلومتر) به‌موازات نوار ساحلی شهر بندرعباس از شرق به غرب را پیمودند.

فعالان گردشگری کشور در ادامه این برنامه از بخش‌های مختلف کشتی اقیانوس‌پیمای سانی که دریکی از اسکله‌های این بندر پهلوگرفته بود، دیدن کردند.

ﺍﯾﻦ ﮐﺸﺘﯽ به‌منظور ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﻔﺮ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ﺍﯾﻤﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ و مسافران در مسیر دریایی بین بندر شهید باهنر- شارجه کشور امارات فعال است. علاوه بر این، کشتی سانی در زمینه گردشگری دریایی منطقه خلیج‌فارس ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻔﺮﻫﺎﯼ کوتاه‌مدت چهارتا هفت‌روزه ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ نیز قابل‌استفاده ﺍﺳﺖ.

کشتی سانی دارای ظرفیت حمل ۴۱۸ مسافر با شرایط خاص در پنج کلاس است که مسافران می‌توانند نوع خدمات مدنظر را انتخاب کنند.

ﺳﻪ ﻫﺰﺍﺭ ﻭ ۵۰۰ ﻣﺘﺮﻣﺮﺑﻊ ﻓﻀﺎﯼ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻧﯽ، کافی‌شاپ، ﺍﺳﺘﺨﺮ ﻭ ﺳﻮﻧﺎ، دو ﺳﺎﻟﻦ ﺳﯿﻨﻤﺎ، ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ، ﺍﺗﺎﻕ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، ﺳﺎﻟﻦ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﻭ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ازجمله ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﺘﯽ ﺍﺳﺖ.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.