| کد خبر: 181802 |

شرایط سخت برای بازار اجاره بهای تهران

بازار مسکن شهر تهران دچار جهش 83 درصدی قیمت شده و به تبع آن در شهرستان‌ها نیز شاهد رشد قیمت بودیم. در عین حال آبان ماه معاملات در تهران 32 درصد و کل کشور 22 درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

 یک کارشناس مسکن از سال سخت اجاره نشین‌ها در کلان‌شهر تهران، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، کمال اطهاری با اشاره به این مطلب که بازار اجاره‌نشینی حداقل در شهر تهران طی یک‌سال آینده، با شرایط سخت‌تر برای مستاجرها روبه‌رو می‌شود، اظهار کرد:  متاسفانه آخرین آمار رسمی درباره اجاره‌بها در تهران از رشد 30 درصدی متوسط هزینه اجاره‌نشینی در پایتخت در پاییز سال‌جاری نسبت به پاییز سال گذشته حکایت دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در تهران منجر به شکل گرفتن حباب در این بخش از بازار شده است، گفت: مرکز آمار ایران متوسط اجاره‌بهای مسکن در تهران را 330 هزار و 600 تومان برای معاملات مربوط به فصل پاییز سال‌جاری عنوان کرده است.

اطهری به این موضوع نیز پرداخت که، در یک‌سال آینده احتمال می‌‌رود شرایط اجاره‌نشینی سخت‌تر شود که البته این موضوع، الزاماً به معنای افزایش قابل‌توجه اجاره‌بها نیست، بلکه حق‌انتخاب‌ها برای اجاره‌نشین‌ها ممکن است محدودتر شود.

وی با تاکید بر این مطلب که، در حال‌حاضر بیش از 40 درصد از جمعیت ساکن شهر تهران اجاره‌نشین هستند، افزود:  این در حالی است که در سال 90 جمعیت اجاره‌نشین در پایتخت حدود 37.5 درصد بود.

 کارشناس مسکن کشور به این نکته نیز اشاره داشت که، طی سال‌‌های گذشته به‌رغم آنکه حداقل سالی 60 هزار واحد مسکونی جدید در تهران ساخته شده اما سهم خانوارهایی که با خرید خانه، در آن ساکن شده‌اند نه‌تنها افزایش پیدا نکرده که تعداد مالکان از 52 درصد در سال 90 به کمتر از 49 درصد در حال‌حاضر رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز، بازار مسکن شهر تهران دچار جهش 83 درصدی قیمت شده و به تبع آن در شهرستان‌ها نیز شاهد رشد قیمت بودیم. در عین حال آبان ماه معاملات در تهران 32 درصد و کل کشور 22 درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.