| کد خبر: 181793 |

◄ دستاورد ستاد تکریم مشتریان خودروسازان

با افزایش تعهدات معوق خودروسازان به مشتریان، وزارت صنعت این شرکت‌ها را ملزم به تشکیل ستاد پاسخگویی و تکریم مشتریان کرد؛ اما این ستاد نه‌تنها تکریمی از مشتریان نکرد بلکه در مواردی به آن‌ها توهین هم شد.

تین نیوز

با افزایش تعهدات معوق خودروسازان به مشتریان، وزارت صنعت این شرکت‌ها را ملزم به تشکیل ستاد پاسخگویی و تکریم مشتریان کرد؛ اما این ستاد نه‌تنها تکریمی از مشتریان نکرد بلکه در مواردی به آن‌ها توهین هم شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از وظایف اصلی این ستاد، تعیین تکلیف زمان تحویل خودروها به مشتریان بود که البته هنوز خبری در این زمینه منتشرنشده و همچنان مشتریان منتظرند خودروهای خود را با چند ماه تأخیر دریافت کنند؛ اما این ستادها یک امتیاز برای مشتریان در برداشت و آن‌هم حذف افزایش 30درصدی قیمت خودرو برای خودروهای بود که موعد تحویل آن‌ها بین شهریور تا دی‌ماه امسال بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت درحالی خودروسازان بزرگ کشور را به تشکیل ستاد پاسخگویی به مشتریان ملزم کرد که اولین خروجی آن، لغو مصوبه این وزارتخانه بود. با سرریز شدن تعهدات عقب‌افتاده خودروسازان و بالا گرفتن اعتراضات مردمی، وزارت صمت، خودروسازان را ملزم کرد تا با تشکیل ستادهای پاسخگویی، ضمن تکریم مشتریان، خودروهای ثبت‌نامی معوق آنها را تعیین تکلیف کنند.

هرچند لغو افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو رضایت بخشی از مشتریان را به همراه دارد، اما درمجموع نه‌تنها به زیان چند هزارمیلیارد تومانی شرکت‌های خودروساز تمام می‌شود، بلکه ترکش‌های آن بر پیکره بازار نیز خواهد نشست. دو خودروساز بزرگ کشور مدت‌هاست با مشکل نقدینگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تا جایی که دولت قصد دارد حدود ۱۱ هزارمیلیارد تومان تسهیلات ریالی و ارزی به آنها بدهد.

در این اوضاع، وزارت صمت و خودروسازان به دست خود مبادی ورودی نقدینگی صنعت خودرو را محدودتر می‌کنند، بی‌آنکه نظر سهامداران خرد خصوصی را جویا شوند. با بروز چنین رفتارهایی، مشخص نیست وضعیت صنعت خودرو چه خواهد شد و مشکلاتشان چگونه حل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.