| کد خبر: 181784 |

◄ عابدزاده: تنها ۲۰‌درصد پروازها چارتری است

رییس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام این‌که در حال حاضر ۲۰‌درصد بلیت هواپیما در کشور به صورت چارتری فروخته می‌شوند، عنوان کرد: ایرلاین‌ها به سمت فروش سیستمی بلیت گام برمی‌دارند.

تین نیوز

 رییس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام این‌که در حال حاضر ۲۰‌درصد بلیت هواپیما در کشور به صورت چارتری فروخته می‌شوند، عنوان کرد: ایرلاین‌هابه سمت فروش سیستمی بلیت گام برمی‌دارند.

به گزارش تین‌نیوز، علی عابدزاده در خصوص بحث حذف پروازهای چارتر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت را به صورت سیستمی ندارند، از همین‌رو باید به این ایرلاین‌ها فرصت داده شود تا فروش چارتری خود را به حداقل برسانند.

او افزود: این ایرلاین‌ها بیشتر پروازهای خود را به روی شبکه پروازی به طرف قشم و کیش شیفت کرده‌اند تا بتوانند به صورت چارتر به فروش برسانند. اکثر ایرلاین‌ها فروش بلیت چارتر در مسیرهای مختلف به حداقل خواهند رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیش‌تر فروش بلیت اکثر شرکت‌های بزرگ کشور مانند ایران‌ایر، آسمان، ماهان، زاگرس به صورت سیستمی است، عنوان کرد: نمی‌توانیم فروش‌های چارتری را به صورت کامل قطع کنیم، چرا که قسمتی از سفرها به صورت گردشگری انجام می‌شود که فروش بلیت باید برای این بخش به صورت چارتری باقی بماند و این در دنیا تعریف شده است.

عابدزاده ادامه داد: تلاش می‌کنیم ایرلاین‌هایی که توان بیش‌تری دارند بتوانند به ایرلاین ها که ساختارهای ضعیفی دارند کمک کنند تا در نهایت بتوانیم کل شبکه فروش را به سمت سیستمی ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درصد بلیت‌ها چارتری فروخته می‌شوند، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰درصد بلیت‌ها به صورت چارتری فروخته می‌شود این حالی است که باید فروش بلیت در مسیر کیش و قشم را از این موضوع جدا کنیم‌‌.

عابدزاده با بیان این‌که شبکه پروازی ما بسیار گسترده‌تر از کاری است که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم، عنوان کرد: در برخی مسیرها رقابت و تقاضا بسیار زیاد است و در آن‌ها نرخ‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند.

او گفت: قیمت‌های بلیت را خود ایرلاین‌ها تعیین می‌کنند و اگر مسافران به سایت ایرلاین‌ها مراجعه کنند قیمت‌ها مشخص است از همین‌رو اگر آژانسی در این رابطه تخلف کند، مردم می‌توانند این موضوع را به سازمان هواپیمایی و یا ایرلاین مربوطه منعکس کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.