| کد خبر: 181780 |

وزیر راه‌و‌شهرسازی:

◄ باید مرز سلطه‌پذیری و سلطه‌ستیزی روشن باشد

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید مرز سلطه‌پذیری و سلطه‌ستیزی برای ما کاملا روشن باشد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید مرز سلطه‌پذیری و سلطه‌ستیزی برای ما کاملا روشن باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد اسلامی در مراسم 12 بهمن که به مناسبت ورود امام در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، عنوان کرد: امام راحل 40 سال گذشته در چنین روز و ساعاتی به میهن بازگشت‌اند که از آن پس ما همه ساله این روز را جشن گرفته و خاطرات آن را مرور می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن تبریک این روز به مردم شریف ایران، از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و پیش‌کسوتان صنعت هوانودری تشکر کرد و افزود: ما باید همواره خودمان را در پیشگاه خداوند ببینیم و برای پیشبرد اهداف کشور جانفشانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون نقشه‌های متعدد و توطئه‌های ریز و درشتی با اجماع شبه جهانی، علیه انقلاب کشیده‌ که همگی با شکست مواجه شده‌اند.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این‌که امام راحل هموراه با سلطه مبارزه کرده‌اند، ‌تصریح کرد: انقلاب هدف سلطه‌ستیزی داشت؛‌ اگر قرار بود که ما فرمان‌پذیر باشیم هر گز نیازی به انقلاب و تقدیم هزاران شهید نداشتیم.

وی با اظهار به این‌که ما هر چه داریم از شهدا است، افزود: مرز سلطه‌پذیری و سلطه‌ستیزی باید کاملا برای ما روشن باشد چرا که در زمان حکومت شاه منابع  کشور در اختیار سلطه بود و اولویت‌ها و برنامه‌ها بر اساس نظام سلطه تعریف می‌شدند.

اسلامی با بیان این‌که سلطه‌ستیزی یعنی در اوج عزت قرار گرفتن عنوان کرد: در زمان حکومت شاه حدود 50 هزار مستشار آمریکایی در ایران فعالیت داشتند و ایرانی‌ها حق فعالیت،  در اکثر مشاغلی که در اختیار این افراد بود، را نداشتند. اما امروز در شرایطی قرا گرفته‌ایم که ‌آخرین توطئه‌های آن‌ها یعنی جنگ اقتصادی با شکست روبه‌رو می‌شود. آن‌ها می‌خواستند با به صفر رساندن ارزش پول ایران به این هدف برسند.

وی‌افزود: اما امروز زیر ساخت‌ها و تراز اقتصادی،‌ کشور بسیار مستحکم است و از سوی دیگر دارای مردمی بسیار هوشمند و توانمند هستند. ایران کشوری پرجمعیت، با مردمی با استعداد و ذخایری ارزشمند است و این را هم می‌دانند که اگر ایران به تکنولوژی‌های پیشرفته دست پیدا کند کسی توان مقابله با آن را ندارد، از همین‌رو سعی بر ایجاد تفرقه و برنامه‌های از این دست را دارند.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: امروز ما با کشورهای روبه‌رو هستیم که عنوان می‌کنند ما نمی‌توانیم برای منابع خود تصمیمی بگیریم این در حالی است که در شرایط فعلی، کشوری حق ورود به مسائل داخلی ایران را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.