| کد خبر: 181769 |

◄ صدور آنلاین درخواست پروانه در تهران

درخواست صدور پروانه در تهران آنلاین می‌شود.

تین نیوز

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران در بازدید کارگروه شهر هوشمند کلانشهرها از پروژه های شهر هوشمند منطقه دو اظهار کرد: موضوع هوشمند سازی می تواند به اطلاع رسانی شهروندان از حقوقشان کمک کند و شفافیت، سالم سازی و رضایت شهروندان و کاهش هزینه ها را به همراه داشته باشد .

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط عمومی شورای شهر، کارگروه شهر هوشمند کلانشهرها به میزبانی شهر تهران برگزار شد و اعضای این کارگروه با حضور در مرکز ارتباطات و فن آوری اطلاعات، مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، پروژه های شهر هوشمند منطقه ۲ شهرداری تهران و رصد خانه تهران از نزدیک در جریان فعالیت های شهر تهران در حوزه هوشمند سازی شهر قرار گرفتند.

سید محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران که ریاست این کارگروه را بر عهده داشت در جمع بندی این بازدید گفت: پیامی که این بازدید می تواند برای اعضای این کارگروه داشته باشد این است که می توانیم موضوع شهر هوشمند را در کلان شهر ها آغاز کنیم و شاهد این اتفاق در شورای پنجم باشیم.

وی اظهار کرد: با دیدن امکانات فراهم شده امیدوار شدم که می توانیم سطوح موضوعات اتوماسیون اداری و ارائه خدمات را بالا ببریم.

رئیس کارگروه شهر هوشمند روسای کلان شهرها تصریح کرد: به زودی صدور پروانه به صورت آنلاین در شهر تهران اجرایی می شود به نحوی که شهروندان می توانند حتی در خانه خود در خواست صدور پروانه را ارائه کنند و امیدواریم این موضوع به مرحله ای برسد که بتوانیم حتی محاسبات لازم را هم از همین طریق انجام دهیم و میزان مراجعات مردم را به حداقل ممکن برسانیم.

میرلوحی اظهار کرد: موضوع هوشمند سازی می تواند به اطلاع رسانی شهروندان از حقوقشان کمک کند و شفافیت، سالم سازی و رضایت شهروندان و کاهش هزینه ها را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: می توان گفت که کلان شهرها امروز آماده ایجاد شهرهوشمند هستند و باید تلاش کنند تا در بودجه سال ۹۸ به این موضوع توجه کنند و این توجه می تواند اعم از ایجاد برنامه پایه تا نوسازی در حوزه امکانات هوشمند سازی شهرها باشد.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرتهران در برنامه سوم توسعه به خوبی به موضوع شهر هوشمند پرداخته است. حدود یک سوم این برنامه به موضوع شهر هوشمند اشاره شده است و می توان گفت که شورای شهر تهران در این موضوع کار بزرگی را انجام داده است.

میرلوحی در خصوص هزینه کرد در حوزه فن آوری اطلاعات عنوان داشت: فعالیت در این حوزه از سایر منابع پایدار تر و کم هزینه تر است اما باید توجه داشت که ایجاد آن نیاز به هزینه کرد اولیه دارد.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری جلسه ای مشترک بین این کارگروه و معاونین فن آوری اطلاعات شهرها به منظور شناسایی نیازهای این حوزه تاکید کرد و گفت: شوراها باید از ساختار فن آوری اطلاعات حمایت کنند تا این معاونت ها بتوانند از عهده انجام این ماموریت سنگین بر بیایند و در صورت لزوم ارتفاع و وسعت ساختار آنها را عملیاتی کنند.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، رئیس کارگروه شهر هوشمند کلانشهرها در خصوص جلسه بعدی این کارگروه اعلام کرد که این جلسه در ماه آینده و به صورت ویدئو کنفرانس انجام می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.