| کد خبر: 181729 |

امارات از قطر به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

امارات متحده عربی شکایتی از قطر به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که می‌گوید دوحه خرید کالاهای اماراتی را ممنوع کرده است.

تین نیوز

امارات متحده عربی شکایتی از قطر به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که می‌گوید دوحه خرید کالاهای اماراتی را ممنوع کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر بر اساس خبر رویترز، امارات متحده عربی شکایتی از قطر به  سازمان تجارت جهانی ارائه کرده است که می‌گوید دوحه خرید کالاهای اماراتی را ممنوع کرده است.

این در حالیست که امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و مصر از ماه ژوئن ۲۰۱۷، به اتهام حمایت دوحه از تروریسم، روابط دیپلماتیک، تجاری و حمل‌نقل خود با قطر را قطع کردند. قطر این اتهامات را رد کرد.

قطر هم در جولای ۲۰۱۷ یک شکایت گسترده در سازمان تجارت جهانی ثبت کرد و بایکوت تجاری امارات، عربستان و بحرین بر علیه این کشور را به چالش کشید. پرونده این شکایت هنوز در جریان است.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، وام، گزارش داد: این اقدام امارات پس از این انجام می‌شود که وزارت اقتصاد قطر فروش کالاهای تولید شده در امارات، عربستان و بحرین را ممنوع کرده است.

امارات می‌گوید که قطر همچنین نام شرکت‌های اماراتی را از لیست نام‌هایی که برای شرکت در مناقصات پروژه‌های زیرساختی، تایید شده‌اند، حذف کرده است و ممنوعیتی برای محصولاتی که از امارات وارد می‌شوند ایجاد کرده است.

قطر از ماه می ۲۰۱۸، خریدوفروش کالاهایی با منبع امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و بحرین، را ممنوع اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.