| کد خبر: 181712 |

◄ افزایش قیمت خودرو غیرمنطقی است

ازنظر رئیس مجلس افزایش قیمت خودرو در بعضی موارد غیرمنطقی است. محمدرضا امیرحسن‌خانی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام این خبر گفت: باید برای حل مشکل قیمت خودروها و همچنین خودروسازان راه‌حل ارائه شود.

تین نیوز

ازنظر رئیس مجلس افزایش قیمت خودرو در بعضی موارد غیرمنطقی است.

محمدرضا امیرحسن‌خانی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام این خبر گفت: باید برای حل مشکل قیمت خودروها و همچنین خودروسازان راه‌حل ارائه شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، امیرحسن‌خانی بابیان این‌که اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ دوشنبه گذشته در جلسه‌ای با رئیس مجلس، موضوع افزایش قیمت خودرو را موردبحث و بررسی قراردادند. افزود:‌ در این جلسه رئیس مجلس به این نکته تأکید داشت مسائلی که خودروسازان ازجمله بحث گمرک دارند باید دنبال شود و در رابطه با موضوع نقدینگی خودروسازان مباحثی مطرح شد که البته با پیش‌فروش‌های انجام‌شده مشکل نقدینگی خودروسازان تا حدی مرتفع شده است. البته خودروسازان مجاز به پیش‌فروش هم نبودند؛، اما بازهم این کار را انجام دادند.

افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت خودرو حتی در محصولات پرتیراژ باعث شده تا فاصله معناداری میان درآمد و قدرت خرید قشر متوسط و ضعیف و قیمت خودرو به وجود بیاید.

خودروهای داخلی درحالی‌که ازنظر کیفیت، امکانات و ایمنی در حد بسیار پایینی قراردادند با افزایش قیمت صورت‌گرفته تنها مزیت خود یعنی قیمت پایین را نیز ازدست‌داده‌اند.

درحال‌حاضر قیمت تعیین‌شده برای پژو پارس اتوماتیک بیش از 80میلیون تومان است که معادل 20هزار دلار است. این خودرو در بهترین حالت ازنظر ایمنی، کیفیت، تجهیزات و فناوری با خودروهای دهه آخر قرن بیستم قابل‌مقایسه است و درحال‌حاضر با 20 هزار دلار در کشورهای پیشرفته می‌توان خودروهای به‌مراتب بهتری خریداری کرد.

برای مقایسه بهتر لازم است بدانید که قیمت پایه خودروی تویوتا کرولا مدل 2019 از 18 هزار و 700 دلار آغاز می‌شود و این خودرو به سیستم نیمه خودران Safety Sense مجهز است که در شرایط خطر کنترل خودرو را در دست گرفته و حتی درصورت حواس‌پرتی راننده از تصادف جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.