| کد خبر: 181601 |

خادمی خبر داد:

◄ تزریق 180 میلیارد تومان به پروژه ریلی اردبیل

در حال حاضر 180 میلیارد تومان از این تسهیلات از سوی بانک ملی به پروژه تزریق‌شده و پیشرفت فیزیکی این خط آهن در بخش زیرسازی به 73 درصد رسیده است.

تین نیوز

بر اساس برآورد شرکت ساخت و توسعه تاکنون ۷۸ درصد از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه ریلی با رسیدن ریل به 4مرکز استان در سال جاری محقق شده است که همدان کرمانشاه ارومیه و گیلان از جمله این مراکز است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز خیراله خادمی روز گذشته به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به‌منظور بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل اردبیل به این استان سفر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن میانه-اردبیل این پروژه را یکی از سنگین‌ترین و در عین حال فعال‌ترین پروژه‌های ریلی کشور معرفی کرد و گفت:‌ با تزریق اعتبار از طریق فاینانس داخلی از تابستان تاکنون پیشرفت فیزیکی در برخی مناطق 2 برابر تا 2.5 برابر شده است.

او با اشاره به استفاده از تسهیلات مالی داخلی به‌منظور تأمین بخشی از نیاز مالی این مسیر ریلی گفته است: در حال حاضر 180 میلیارد تومان از این تسهیلات از سوی بانک ملی به پروژه تزریق‌شده و پیشرفت فیزیکی این خط آهن در بخش زیرسازی به 73 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از فعال بودن 1358 نفر نیروی انسانی و بیش از 600 دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه خبر داد و افزود: در راستای تسریع عملیات اجرایی از تابستان سال جاری تاکنون بیش از 600 نفر نیروی انسانی و بالغ‌بر 370 دستگاه ماشین‌آلات به پروژه افزوده‌شده است.

خادمی عملیات اجرایی راه‌آهن میانه- اردبیل را با توجه به کوهستانی بودن مسیر، بسیار گسترده اعلام و اظهار داشت: بیش از 80 درصد این خط آهن در تپه و مناطق کوهستانی قرار دارد.

او گفته است: راه‌آهن میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر دارای 60 دستگاه تونل به طول 26 کیلومتر، 4.5 کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، 3 کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول حدود 4 کیلومتر است.

خادمی ادامه داد: بیش از 36 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این مسیر صورت گرفته که با توجه به شرایط خاص ژئوتکنیکی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و با عملیات بزرگ‌ترین سد خاکی کشور یعنی سد کرخه با 36 میلیون مترمکعب برابری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی ایستگاه اردبیل خبر داد و افزود: عملیات اجرایی در ایستگاه اردبیل نیز در حال انجام است که در صورت تخصیص 25 میلیارد تومان، تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی از برنامه‌های اصلی توسعه حمل و نقلی در دولت یازدهم است که علاوه بر سهولت دسترسی در داخل کشور، ایران را به یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین مراکز حمل و نقل ریلی در منطقه تبدیل می‌کند.

هم اکنون 3438 کیلومتر راه آهن، در دست ساخت و 4916 کیلومتر، در دست مطالعه قرار دارد که از این میان تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال مراکز استان‌های استراتژیک کشور به شبکه ریلی به عنوان برنامه اجرایی چهارساله دولت در اولویت قرار گرفته است.

بر اساس برآورد شرکت ساخت و توسعه تاکنون ۷۸ درصد از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه ریلی با رسیدن ریل به 4 مرکز استان در سال جاری محقق شده است که همدان کرمانشاه ارومیه و گیلان از جمله این مراکز است.

بر این اساس از ۵۱۶ کیلومتر طرح‌‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی حدود ۴۰۳ کیلومتر اجرایی شده و اکنون پروژه اردبیل نیز در دست تکمیل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.