| کد خبر: 181550 |

زیر سایه تحریم‌ها انجام گرفت؛

◄ امضای موافقت‌نامه صنعتی شرکت‌های استرالیایی با «ایدرو»

توافق‌نامه همکاری‌های صنعتی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و نمایندگان شرکت‌های استرالیایی که شامل سفیر این کشور و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه می‌شد، امضا شد.

تین نیوز

توافق‌نامه همکاری‌های صنعتی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و نمایندگان شرکت‌های استرالیایی که شامل سفیر این کشور و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه می‌شد، امضا شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سفیر استرالیا در این مراسم که هم‌زمان با روز ملی استرالیا برگزار می‌شد، با بیان اینکه در ایران زمینه‌های متعددی برای مشارکت و فعالیت شرکت‌های استرالیایی در حوزه‌های صنعتی وجود دارد، گفت: در سفر بندرعباس شاهد فعالیت‌های بزرگ صنعتی ایران بودم و به همین دلیل شرکت‌های استرالیایی را برای سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) با طرف‌های ایرانی تشویق کردم.

یان بیگز با اشاره به اینکه این توافق‌نامه و همچنین مقاوله‌نامه قبلی موردحمایت مرکز تجارت استرالیا که نقش هدایت‌کننده فعالیت‌های تجاری و صنعتی این کشور را به عهده دارد، قرار گرفته است افزود: سازمان گسترش می‌تواند نقش مهمی را در توسعه همکاری‌های صنعتی دو کشور ایفا کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایدرو نیز در این مراسم، ضمن تبریک روز ملی استرالیا و ابراز امیدواری نسبت به توسعه همکاری‌های صنعتی با این کشور گفت: سازمان گسترش به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان صنعتی کشور آمادگی کامل برای توسعه همکاری‌های صنعتی با کشور استرالیا را دارد .

محمد نوری امیری با اشاره به اینکه زمینه‌های زیادی برای همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: ایدرو این آمادگی را دارد که به‌عنوان حلقه واسط برای پیشبرد و بسط همکاری‌های صنعتی و اقتصادی میان استرالیا و شرکت‌های ایرانی قرار گیرد.

بر اساس این توافق‌نامه مقرر شد که طرفین نسبت به اعلام زمینه‌های همکاری و شناسایی حوزه‌های موردعلاقه دو جانبه اقدام کرده و ایدرو پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری را برای شرکت‌های استرالیایی معرفی کند تا زمینه‌های اقدام و مذاکره فراهم شد.

این سند همکاری به دنبال بازدید سفیر استرالیا به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه و مدیران امور بین‌الملل و ارتباطات ایدرو از بندرعباس انجام گرفت.

محمود فرازنده مدیرکل آسیا–اقیانوسیه وزارت خارجه نیز ضمن استقبال از همکاری دوجانبه ایدرو و استرالیا در زمینه‌های صنعتی و اقتصادی، ابراز امیدواری کرد گسترش که همکاری‌های بیشتر محور تعاملات دائمی ایران و استرالیا شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.