| کد خبر: 181547 |

◄ افزایش میزان حق بیمه رانندگان؛ راهی برای پالایش شغل رانندگی؟

پایین بودن میزان حق بیمه در این بخش موجب شده طی سالیان گذشته افراد زیادی فقط برای بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای وراد صنف رانندگان شده و این بخش را با مازاد نیروی انسانی مواجه سازند.

تین نیوز

اگرچه برخی رانندگان از افزایش میزان حق بیمه رانندگان جدیدالورود به حمل‌ونقل عمومی توسط تامین اجتماعی، به عنوان یکی از مشکلات این بخش یاد می‌کنند اما یکی دیگر از رانندگان معتقد است این اقدام در نهایت موجب پالایش صنف رانندگان می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، هرچند افزایش میزان حق بیمه رانندگان جدیدالورود به حمل‌ونقل عمومی مورد نقد تعدادی از رانندگان قرار دارد اما برخی دیگر از آنان بر این باورند که پایین بودن میزان حق بیمه در این بخش موجب شده طی سالیان گذشته افراد زیادی فقط برای بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای وارد صنف رانندگان شده و این بخش را با مازاد نیروی انسانی مواجه سازند که در نهایت  نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای رانندگان حرفه‌ای به دنبال نداشته است.

در این زمینه یکی از کاربران تین‌نیوز، در بخش نظرات این شبکه خبری نوشت: از سال 72 که کار بیمه رانندگان آغاز شد از یک طرف انجمن‌ها و پس از آن کانون، به خاطر درآمدزایی و کسب درآمد هر کسی را که از راه رسید برای دریافت کارت هوشمند و ارزان بودن حق بیمه، ثبت نام کردند.

وی افزود: حتی معتقدم همین اقدام موجب شد تصویب سختی کار رانندگان  به دلیل پرداخت حق بیمه کم با مشکلاتی مواجه شود که این مشکلات هنوز هم ادامه دارد.

این کاربر تین‌نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر طبق آمار اعلام شده 900 هزار راننده وجود دارند که شاید حدود یک چهارم آنها نیز در این حرفه فعالیت نمی‌کنند و فقط برای  بهره‌مندی از امتیاز بیمه رانندگان که کمترین پرداختی را دارد، کارت هوشمند گرفته‌اند.

این راننده تاکید کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده، به نظر می‌رسد در نهایت باید این پالایش از یک جا شروع شود چرا که قوانین تمدید کارت هوشمند رانندگان کامیون شامل هفت عدد بارنامه در سال یا 12 هزار کیلومتر پیمایش بارنامه‌ای، برای جلوگیری از ورود افراد غیر حرفه‌ای به این صنف بازدارنده نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.