| کد خبر: 181536 |

بوئینگ ۷۰۷ با برج مراقبت پیام ارتباط برقرار نکرده بود

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به حادثه برای بوئینگ ۷۰۷ ارتش در فرودگاه فتح و با بیان اینکه این حادثه ارتباطی با فعالیت‌های فرودگاه پیام ندارد، گفت: حتی ارتباط رادیویی هم از سوی هواپیما با برج مراقبت فرودگاه پیام ایجاد نشده است.

تین نیوز

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به حادثه برای بوئینگ ۷۰۷ ارتش در فرودگاه فتح و با بیان اینکه این حادثه ارتباطی با فعالیت‌های فرودگاه پیام ندارد، گفت: حتی ارتباط رادیویی هم از سوی هواپیما با برج مراقبت فرودگاه پیام ایجاد نشده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، نادر ثناگو مطلق در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و برخی مقامات سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه بین‌المللی پیام، اظهار کرد: فرودگاه پیام باسابقه بیش از ۲۵ سال جزو یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور از لحاظ زیرساختی و تجهیزات است. این فرودگاه قابلیت پذیرش سرریز پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد و استفاده در مواقع بحران را دارد و همچنین به عنوان پتانسیل پدافند غیرعامل مجموعه فرودگاه‌های تهران دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته فعالیت‌های این فرودگاه به‌روز شده و با ساخت سالن مسافری استفاده از ظرفیت مسافری هم از شهریورماه سال جاری آغاز شد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام به ظرفیت جابجایی مسافر این فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: طبق طرح جامع منطقه اقتصادی پیام این فرودگاه در فاز اول با ظرفیت سه و نیم میلیون نفری پیش‌بینی‌شده است که با ترمینال موقت فعلی ظرفیت ۶۰۰ هزارنفری در سال را در نظر گرفته‌ایم.

ثناگو با اشاره به اینکه فرودگاه پیام از لحاظ تعداد نشست و برخاست و ترافیک فرودگاهی معادل فرودگاه مهرآباد است، گفت: روزانه حدود ۲۲۰ پرواز داریم که البته مدل پروازهای ما آموزشی است. پیام بزرگ‌ترین فرودگاه آموزشی در کشور است.

وی گفت: در زمینه باری نیز مقصد اصلی اکثر پروازهای باری که جهت تأمین مایحتاج عمومی بازار است، فرودگاه بین‌المللی پیام است و توافق‌نامه‌هایی برای توسعه روند کارگو انجام‌شده و استقبال زیادی از سوی سرمایه‌گذاران برای بخش کارگو وجود دارد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام تأکید کرد: در حوزه مسافری نیز پیشنهادهایی از سوی سرمایه‌گذاران وجود دارد که با ایجاد زیرساخت‌های جدید این فعالیت توسعه می‌یابد.

ثناگو ادامه داد: سانحه‌های هوانوردی جزئی از این صنعت است و سانحه اخیر هیچ تأثیری بر فعالیت‌های پیام نداشته و اظهارنظر نهایی در خصوص این سانحه پس از بررسی جعبه سیاه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: حتی ارتباط رادیویی هم از سوی هواپیما با برج مراقبت فرودگاه پیام ایجاد نشده است.وی در پایان گفت: پروازهای فرودگاه پیام اکنون به روال سابق ادامه دارد و پرواز کیش نیز در روز بعد از سانحه برای احترام به شهدای سانحه کنسل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.