| کد خبر: 181440 |

امروز و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

◄ بررسی چالش ها و موانع قانونی بنادر چابهار

اعضای کمیسیون عمران از زیرساخت ها، تجهیزات و روند اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کرد.

تین نیوز

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به چابهار سفر کرده اند، از امکانات و قابلیت های ترانزیتی و صادراتی بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار دیدن کردند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بازدید کمیسیون عمران مجلس از  زیر ساخت ها و پتانسیل های بندر چابهار در حالی صورت گرفت که بر اساس سیاست های کلی برنامه ششم، «توسعه محور شرق از چابهار تا خرمشهر » از جمله اولویت های راهبردی دولت قلمداد می شود.

 طرح توسعه بنادر چابهار و به موازت آن توسعه سواحل مکران باهدف « تغییر سهم تجارت دریایی ایران » در منطقه و فرا منطقه در دست انجام است.

رضایی کوچی؛ رئیس‌ کمیسیون عمران مجلس پیش از این از حمایت های قانونی قوه قانون گذاری از طرح های توسعه ای و زیرساختی دولت در حوزه های بندری و دریایی تاکید کرده بود.

بر اساس این گزارش، بازدید کمیسیون عمران از برنامه ها و رویکردهای سازمان بنادر در چابهار ، در همین راستا و با هدف «طرح مشکلات و موانع این سازمان در بخش های دریایی و بندری چابهار» و « بررسی راهکارهای قانونی ارتقای جایگاه ترانزیتی ایران در منطقه» برنامه ریزی و انجام شد.

شایان ذکر است، با امضای تفاهم نامه سه جانبه میان ایران ، هند و افغانستان و تاسیس «دالان چابهار » شاهد رونق تجارت در این بندر و اقبال خطوط کشتیرانی برای حمل بار و محمولات از بنادر هند به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار هستیم.

توسعه حمل و نقل چند وجهی و تسهیل و تسریع کریدور چابهار از دیگر برنامه های توسعه ای سازمان بنادر در چابهار و سواحل مکران است که به رفع چالش های قانونی و زیر بنایی و حمایت های همه جانبه مجلس شورای اسلامی بیش از پیش نیاز دارد.

در برنامه بازدید یک روزه کمیسیون عمران مجلس از بندر چابهار ، همچنین نشستی به منظور بررسی موانع و چالش های توسعه بندر شهید بهشتی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.