| کد خبر: 181430 |

از ابتدای سالجاری تاکنون صورت گرفته است؛

فوت ۶۷۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های ‌آذربایجان شرقی

طی ۱۰ ماهه سالجاری در حوزه درون شهری، ۱۳۳ فقره تصادف منجر به فوت با ۱۳۶ فوتی رخ داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

‌معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که امسال ۶۷۰ نفر در جاده‌های استان براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به سال قبل شش درصد افزایش یافته است، گفت: همچنین ۱۹ هزار و ۵۸۵ نفر در جاده‌های استان مصدوم شده‌اند که این آمار نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

‌به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ علی شعفی در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سالجاری در حوزه درون شهری، ۱۳۳ فقره تصادف منجر به فوت با ۱۳۶ فوتی رخ داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۹ هزار و ۳۳۴ فقره تصادف جرحی با ۱۰ هزار و ۹۲۱ نفر مصدوم رخ داده است. همچنین دو هزار و ۶۳۱ فقره تصادفات خسارتی ثبت شده که ۸۷ درصد افزایش یافته است. 

‌وی اضافه کرد: در حوزه برون شهری نیز ۴۲۷ فقره تصادفات منجر به فوت در جاده های فرعی و اصلی استان ثبت شده و حدود ۵۳۴ نفر در این حوزه جان خود را از دست داده‌اند.

شعفی متذکر شد: چهار هزار و ۷۳۳ فقره تصادف جرحی با هشت هزار و۶۶۴ نفر مصدوم در حوزه برون شهری در استان گزارش شده است.

وی با بیان این‌که کمترین تصادفات جاده‌ای در شهرستان خدآفرین اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: ۲۹ درصد از کل تصادفات درون شهری و برون شهری در تبریز رخ داده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که  ۱۰ درصد از مصدومان تصادفات در صحنه فوت می‌کنند، اضافه کرد: همچنین ۹۰ درصد از مصدومان در حین انتقال یا در مسیر بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این بیانگر کمبود تجهیزات اورژانسی است.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت ۱۰ ماهه سالجاری از مجموع تعداد فوتی در استان در مدت ۱۷ نفر در آزاد راه‌های استان فوت کردند که نبود آزاد راه کافی و بزرگراه‌ در استان از اصلی ترین عامل افزایش تصادفات در سطح استان است.

شعفی با بیان این‌که میانگین سن تلفات سوانح رانندگی در استان ۲۵ الی ۳۴ سال است، گفت: ۳۱ درصد از تصادفات در جاده «اهر - تبریز» اتفاق افتاده است؛ از این رو باید هر چه سریع این مسیر دو بانده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.