| کد خبر: 181418 |

◄ 30 کیلومتری ورودی شهرها هنوز قربانی می گیرد

در نگاه دقیق تر؛ عمده‌ علت این حوادث به حجم تردد بالا در ورودی شهرها، نبود ایمنی جاده، وجود دوربرگردان های غیراستاندارد در کنار خستگی رانندگان منتهی می شود.

تین نیوز

با نصب علائم راهنمایی رانندگی در ورودی شهرها شاید بتوان از ضریب خطای رانندگان در سانس پایانی سفر آن ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز رئیس پلیس راه استان همدان گفته است که ۳۱درصد حوادث جاده ای استان همدان در ۳۰ کیلومتری ابتدایی شهرها اتفاق می افتد.

بر اساس اظهارات سرهنگ رضا عزیزی مجموع تصادفات در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر همدان ۳۹۶ مورد بوده است که در این تصادفات در مجموع ۷۳ فوتی و ۴۶۰ مجروح ثبت شده است.

در همین راستا مرتضی شمس پژوهشگر حوزه ترافیک به خبرنگار ما گفت:خستگی راننده در نزدیکی شهرها و اینکه فکر کردند سفر به اتمام رسیده است و با ضریب اطمینان کمتری به رانندگی ادامه می دهند، عامل اصلی این تصادفات است.

وی ادامه داد: در نگاه دقیق تر؛ عمده علت این حوادث به حجم تردد بالا در ورودی شهرها، نبود ایمنی جاده، وجود دوربرگردان هایغیراستاندارد در کنار خستگی رانندگان منتهی می شود.

او درعین حال گفت: با نصب علائم راهنمایی رانندگی در ورودی شهرها شاید بتوان از ضریب خطای رانندگان در سانس پایانی سفر آنها جلوگیری کرد.

محمد بخارایی رئیس هیئت مدیره جمعیت ایمنی راه ها پیش تر به خبرنگار ما گفته بود که ورودی شهرها از ماهیت حمل ونقلی خارج شده است و متأسفانه در 30 کیلومتری جاده ها شاهد 60 درصد تلفات جاده ای هستیم.

او گفته بود: شخصاً اعتقاد دارم که تلفات در 30 کیلومتری شهرها به دلایل مختلف و عمدتاً تصرف بی رویه شهرها و تجاوز به حریم جاده ها، وجود مغازه و راه افتادن کسب وکارها است که ایمنی را به خطر انداخته است و تنها درصد کمی از این 60 درصد به دلیل خواب آلودگی راننده اتفاق می افتد.

به گفتهٔ بخارایی اکنون جاده ها در ورودی شهرها از ماهیت حمل ونقلی خارج شده است و به دلیل تصرف شخصی، جاده  به عنوان یک خیابان شهری محسوب می شود.

با این حال یک کارشناس راهنمایی و رانندگی در استان همدان گفته است: مشکلات موجود در ۳۰ کیلومتری ابتدایی شهرها را باید برطرف کرد اما به نظر می رسد در این محدوده ها مشکلات مدیریتی و زیرساختی وجود دارد.

معینی با بیان این که محدوده ۳۰ کیلومتری ابتدایی شهرها عموماً محدوده هایی هستند که شهرداری ها در آن جا خدمات نمی دهند اما مجوز صادر می کنند یا اینکه محدوده هایی که حوزه جاده است، اما چون جاده به انتها رسیده خدماتش کم تر شده است، گفت: در این محدوده ها بار و مسافر و تردد موتورسیکلت نیز بیش تر است و این باعث خطر آفرینی می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.