| کد خبر: 181214 |

چابهار نقش مهمی در گسترش روابط تجاری هند با آسیا میانه دارد

روزنامه ایندیا تایمز نوشت، بندر چابهار و کریدور ارتباطی شمال به جنوب نقش ویژه و چشمگیری در برقراری و گسترش روابط تجاری هند با افغانستان ،کشورهای آسیای میانه و به‌ویژه ازبکستان دارد.

تین نیوز

 روزنامه ایندیا تایمز نوشت، بندر چابهار و کریدور ارتباطی شمال به جنوب نقش ویژه و چشمگیری در برقراری و گسترش روابط تجاری هند با افغانستان ،کشورهای آسیای میانه و به‌ویژه ازبکستان دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، این روزنامه با اشاره دیدار اخیر نارندرا مودی نخست وزیر هند با شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان در حاشیه نشست گجرات نوشت ازبکستان دروازه ورود هند به آسیای‌میانه است.

هند امیدوار است با تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار ضمن دسترسی مستقیم به افغانستان از طریق کریدور شمال – جنوب کالاهای خود را به آسیای میانه صادر کند.

به‌نوشته نشریه ایندیا تایمز،سرمایه‌گذاری درچابهار می‌تواند به هند در افزایش همکاری تجاری با کشورهای آسیای‌مرکزی تاثیر گذار باشد.

براساس گزارش رسانه‌های هندی، از آن‌جا که ازبکستان در چند سال اخیر در‌های ورود سرمایه‌گذاران خارجی به اقتصاد این کشور را گشوده است، هند نیز می‌تواند از این فرصت برای آغاز سرمایه‌گذاری کلان در منطقه آسیای مرکزی استفاده کند.

در سال گذشته پروازهای مستقیم میان بمبئی و تاشکند پایتخت ازبکستان برقرار و شرایط برای دریافت روادید ورود به هند تسهیل شد.

در پی این اقدامات ،شرکت‌های هندی فعالیت گسترده‌ای را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های دارو، گردشگری، آموزش و فن‌آوری آی‌تی در ازبکستان آغاز کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.