| کد خبر: 181187 |

حناچی در افتتاح نمایشگاه پلاسکو نو:

◄ نقشه ساختمان‌های ناایمن دراختیار آتش‌نشانی قرار گیرد

پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده «پلاسکو نو» و رونمایی از دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها با اشاره به این مطلب که باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، اظهار داشت: موضوع پلاسکو بسیار مهم بود و باید از این حادثه درس بگیریم.

تین نیوز

پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده «پلاسکو نو» و رونمایی از دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها با اشاره به اینکه باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، اظهار داشت: موضوع پلاسکو بسیار مهم بود و باید از این حادثه درس بگیریم.

به‌گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حناچی در ادامه افزود: حادثه پلاسکو دارای چند وجه است که یکی از وجوه آن محدود بودن الزام  مقررات ملی به بعد از زلزله رودبار بود که تدوین و ابلاغ‌شده بود. ساختمان‌هایی که پیش‌ازاین حادثه ساخته‌شده بود الزامی به ایمنی ساخت‌وساز در آن‌ها وجود نداشت.

شهردار تهران افزود: باید به سراغ ساختمان‌های غیرمتعارف و ناایمن برویم و نقشه‌های آن‌ها را تهیه‌کرده و دراختیار آتش‌نشانی قرار دهیم.

او افزود: بعد از حادثه پلاسکو تلاش‌ زیادی به‌منظور تکمیل تجهیزات شد و در این راستا تجهیزات زیادی نیز خریداری شد که خرید نردبان‌هایی با بلندی بیش از ۹۰ و ۶۰ متر از آن جمله هستند.

حناچی بابیان اینکه امروز آمادگی آتش‌نشانی بازمان حادثه پلاسکو قابل‌مقایسه نیست، ابراز داشت: ظرف پانزده روز آینده تعدادی نردبان خریداری‌شده نیز به تجهیزات آتش‌نشانی افزوده خواهد شد.

شهردار تهران به این نکته نیز اشاره داشت که با مساعدت شورای‌شهر تهران تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان تا حد زیادی تجهیز شد.

به گفته حناچی،  اجرای ضوابط و مانیتورینگ  قطعاً می‌تواند در حفظ ایمنی شهروندان بیانجامد و تلاش مدیریت شهری نیز در همین راستا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.