| کد خبر: 181169 |

◄ جوابیه ایران‌ایر به خبر «خرید شاپرک‌های ATR؛ از خدمت تا خیانت»

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» نسبت به انتشار یادداشتی در تین‌نیوز مبنی بر « خرید شاپرک‌های ATR؛ از خدمت تا خیانت» واکنش نشان داد.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» نسبت به انتشار یادداشتی در تین‌نیوز مبنی بر « خرید شاپرک‌های ATR؛ از خدمت تا خیانت» واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در جوابیه ایران‌ایر که تین‌نیوز عیناً آن را منتشر می‌کند آمده است؛ در چند روز گذشته خبری در سایت تین‌نیوز درباره هواپیماهای منطقه‌ای ATR منتشر گردیده است. بدین منظور و جهت روشن شدن اذهان عمومی گزارشی از عملکرد این هواپیما و نیت مغرضانه این سایت توسط روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» منتشر می‌شود.

با امضای برجام در23 تیرماه 94 و متعاقب آن انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های خرید هواپیما از کمپانی‌های بزرگ هواپیماسازی جهان از جمله ایرباس، بوئینگ و ATR ، امید برای آغازی دوباره و بازگشت سهم بازار به شرکت‌های هواپیمایی داخلی به وجود آمد. دولت مصمم بود با دانش، تجربه ، تخصص و تعهد اندوخته شرکت‌های داخلی به‌ویژه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» بار دیگر شرکت‌های ایرانی را در جمع شرکت‌های بزرگ هواپیمایی منطقه قرار دهد، اتفاقی که ضمن کاهش ارزبری مسافرت‌های هوایی به میزان ۵ تا ۶ میلیارد دلار در سال، باعث افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور و تقویت بنیان صنعت و ایجاد افتخار در این عرصه می‌شد.

متأسفانه در فاصله حدود دوساله انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها و خروج غیرقانونی حکومت استکباری آمریکا از برجام در اردیبهشت سال جاری، به دلیل ادامه اثرات تحریم‌های آمریکا و عهدشکنی کمپانی‌های هواپیماسازی با تهدیدات آمریکا، خرید هواپیماهای جدید به مشکل برخورد و در این فاصله ”هما" موفق به خرید ۲ فروند هواپیمای پهن‌پیکر دوربرد مدرن ایرباس A330، یک فروند هواپیمای میان برد ایرباس A321 و ۱۳ فروند هواپیمای منطقه‌ای ATR72-600 شد.

بازگشت تحریم‌ها این بار تمامی فعالیت‌ها و تک‌تک هواپیماهای فعال کشور حتی هواپیماهایی که سال‌ها از رده خارج و یا اسکرپ شده‌اند را هم نشانه گرفت. هدف این تحریم‌ها بر زمین نشاندن تمام پروازهای شرکت حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های خصوصی است ولی با تلاش شبانه‌روزی تمامی متخصصین، این آرزو برای استکبار جهانی به گور خواهد رفت.

برای به شکست کشیدن این توطئه‌های دشمنان، شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر حفظ عملیات هواپیماهای موجود که همه‌روزه با محدودیت‌های جدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند, در تلاش بی‌وقفه برای بازپس‌گیری سهم بازار مسافران خارجی که نصیب شرکت‌های هواپیمایی بیگانه شده هستند. برای رسیدن به این مهم و در جهت منویات و فرمایشات مقام عظمی ولایت برای حمایت از کالا و خدمات ایرانی به‌کارگیری بهینه هواپیماهای موجود امری حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 7 3

    پاسخ هما كودكانه و مغرضانه است

  • علی وامق 4 1

    به نظر میرسد که هما کلا متن را مطالعه نکرده. و از سر رفع تکلیف جوابیه نوشته

  • ناشناس 3 0

    فلسفه وجودي روابط عمومي ماله كشي بر اشتباهات مديريتي نيست