| کد خبر: 181060 |

◄ 85 درصد خودروهای راهدارخانه‌های چهارمحال و بختیاری فرسوده است

85 درصد خودروهای راهدارخانه های استان چهارمحال و بختیاری فرسوده است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از فعال بودن 44 راهدارخانه ثابت و سیار در استان خبر داد و گفت: 85 درصد از خودروهای سنگین و نیمه سنگین راهدارخانه‌های این استان فرسوده است و نیاز به نوسازی و جایگزینی دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری، شهرام ندیمی تعداد خودروهای سنگین و نیمه سنگین راهدارخانه‌های این استان را 200 دستگاه عنوان و تصریح کرد: 15 درصد خودروهای نوسازی شده نیز در دولت یازدهم بوده است.

وی، تجهیز و راه‌اندازی‌های تمامی 44 راهدارخانه‌های این استان را گردنه‌های سخت گذر را دستاورد نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی این استان تنها یک راهدارخانه در مرکز استان بوده است.

ندیمی، از آغاز طرح راهداری زمستانی و استقرار 70 گروه راهداری در جاده‌های برف‌گیر استان از آذرماه امسال خبر داد و گفت: با آماده‌باش عوامل اجرایی، عملیات پاک‌سازی برف در جاده‌های استان در کمتر از یک ساعت انجام می‌گیرد.

 معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین از ساخت راهدارخانه پیشرفته و مجهز به امکانات روز در دولت دوازدهم در مناطق برف‌گیر و کوهستانی این استان خبر داد.

وی افزود: راهدارخانه گردنه خلک در مسیر شهرکرد - فارسان - کوهرنگ که از نقاط حادثه‌خیز و پرتردد و قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود، در یک هکتار زمین به صورت پایلوت کشوری در سال جاری در حال اجرا است.

ندیمی، از تکمیل سوله های آشیانه ماشین آلات سنگین راهداری و انبار بزرگ شن و نمک در زمینی به مساحت 850 مترمربع در این راهدارخانه خبر داد و گفت: از این فضای خدمات رسان، 600 مترمربع مربوط به آشیانه ادوات راهداری است.

وی تاکید کرد: این طرح به اورژانس، پهپاد، اسکان مسافر، نمازخانه، فضای سبز، آشیانه ماشین آلات، ساختمان اداری و امداد پایس راه مجهز خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.