| کد خبر: 181029 |

◄ فرصت یک‌ساله برای خروج خودروهای غیراستاندارد از خط تولید

هر خودرویی که تا یک‌سال آینده موفق به رعایت استانداردها نشود باید تولیدش متوقف و از چرخه خارج شود. نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام این خبر گفت: درحال‌حاضر نمی‌توانیم بگوییم کدام خودروها متوقف خواهند شد، باید تست‌های مربوطه مجدداً انجام شود.

تین نیوز

هر خودرویی که تا یک‌سال آینده موفق به رعایت استانداردها نشود باید تولیدش متوقف و از چرخه خارج شود. نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام این خبر گفت: درحال‌حاضر نمی‌توانیم بگوییم کدام خودروها متوقف خواهند شد، باید تست‌های مربوطه مجدداً انجام شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، پیروزبخت در حاشیه نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران گفت: برای برخی موارد آزمایش باید در کشورهای دیگر انجام شود و نمونه باید از کشور خارج شود، هرکدام از خودروها که تا یک‌سال آینده مشکلشان حل نشود و در بازدهی‌ها قبول نشوند باید تولیدشان متوقف و از چرخه خارج شوند.

او در ادامه تصریح کرد: استارت این کار زده‌شده و برنامه‌ها را به خودروسازان داده‌اند درمجموع رسیدگی به وضعیت خودروها و واگذاری علامت استاندارد و تأییدیه خودروها چند ماهی زمان می‌برد و باید منتظر بود تا انجام شود.

پیروزبخت تأکید کرد: استاندارد درهرصورت یک ویژگی قابل‌قبول است که باید آن را رعایت کنیم اما برای تسهیل فرآیندها تغییراتی درروند کارها داده‌ایم و بسته‌های حمایتی برای تولید داخلی، وارداتی و صادراتی را که بسته مبسوطی است درنظر گرفتیم تا کار تجار و تولیدکنندگان راحت‌تر شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد درخصوص ثبت کالاها گفت: در بحث ثبت کالاها اگر واردکننده یا صادرکننده دو بار از یک مبدأ کالای خود را وارد یا خارج کرده باشد تنها کافی است یک‌بار برای محصول خود استاندارد دریافت کند و پس‌ازآن به‌کرات می‌تواند کار خود را انجام دهد این امر برای این است که کالاها راحت‌تر و سریع‌تر ترخیص شوند البته کالاها باید COI را دریافت کرده و گواهی بازرسی داشته باشند تا رفت‌وآمد تجار به سازمان استاندارد کمتر شود.

پیروزبخت در ادامه تصریح کرد:‌ واحدهای تولیدی که مواد اولیه را از خارج وارد می‌کنند می‌توانند با تعهد کالا را ترخیص کنند و در زمان تولید، استاندارد کالا را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم اما بسیاری از واحدهای تولیدی اطلاعی در این زمینه ندارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد درخصوص ترخیص قطعات خودرو برای کارخانه‌ها خودروسازی اذعان داشت: خودروسازان هم می‌توانند با تعهد در گمرک قطعات موردنیاز خود را واردکنند البته این کالا تنها باید در خودروسازی استفاده شود در غیر این‌صورت برای ورود قطعه به بازار حتماً باید استاندارد آن تائید شده باشد امور تسهیل شده اما با رعایت استانداردها این کارها انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.