| کد خبر: 180969 |

◄ نبرد در میدان کامیون‌های خودران

کامیون‌های الکتریکی خودران که در آینده بخش زیادی از حمل‌ونقل کالا را در دست خواهند داشت یکی از بزرگ‌ترین عرصه‌های رقابت غول‌های خودروسازی جهان است.

تین نیوز

کامیون‌های الکتریکی خودران که در آینده بخش زیادی از حمل‌ونقل کالا را در دست خواهند داشت یکی از بزرگ‌ترین عرصه‌های رقابت غول‌های خودروسازی جهان است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از the verge، باوجود پیشتازی تسلا در امر تولید خودروهای الکتریکی و توانایی بالای آن در رقابت با غول‌های خودروسازی جهان، به‌نظر می‌رسد این شرکت حداقل در بخش خودروهای تجاری نتواند به‌سرعت خود را به تهدیدی برای شرکت‌هایی مانند دایملر تبدیل کند.

خودروسازی آلمانی دایملر که بزرگ‌ترین کامیون‌ساز دنیاست، براساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده عزم خود را برای تولید و عرضه کامیون‌های خودران و نیمه خودران جزم کرده و این‌طور که به‌نظر می‌رسد از رقیب آمریکایی خود، تسلاموتورز، در آینده‌ای نه‌چندان دور سبقت خواهد گرفت.

شرکت دایملر که صاحب و سهام‌دار شرکت مرسدس‌بنز آلمان است، چندی پیش نیز با معرفی یک کامیون با پیشرانه تمام برقی و الکتریکی در حقیقت کامیون‌های برقی تسلا سمی (tesla Semi) ساخت شرکت تسلاموتورز آمریکا را به رقابت تنگاتنگی با خود دعوت کرده بود.

ولوو دیگر غول قاره سبز هم درحال‌توسعه فناوری بسیار پیشرفته کامیون‌های خودمختار است که حتی جایگاهی برای نشستن راننده در آن‌ها وجود ندارد و به‌طور کاملاً مستقل عمل می‌کنند.

به‌این‌ترتیب باید منتظر ماند و دید در سال‌های آینده آیا جایگاه برتر ولوو و بنز به‌وسیله فناوری تسلا به خطر خواهد افتاد یا این دو غول اروپایی همچنان بر سلطه خود بر جاده‌های جهان ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.