| کد خبر: 180937 |

◄ ابلاغ دستورالعمل طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریغ بودجه شهرداری‌

دستورالعمل طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریغ بودجه شهرداری‌ ابلاغ شد.

تین نیوز

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ دستورالعمل «طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریغ بودجه شهرداری‌» از سوی وزیر کشور به استانداران برای اجرا در شهرداری‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی با اعلام مطالب مطلب فوق گفت: در اجرای مفاد ماده (25) آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها و وظایف محوله به وزارت کشور و به‌منظور اصلاح نظام‌برنامه‌ریزی و بودجه‌ای شهرداری‌ها و فراهم نمودن بسترهای لازم برای ارتقاء شفافیت و پاسخگویی مالی؛ دستورالعمل «طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریغ بودجه شهرداری‌" به‌عنوان بخشی از نظام جامع مالی شهرداری‌ها توسط وزیر محترم کشور برای اجرا در شهرداری‌های سراسر کشور به استانداران ابلاغ شد.

وی افزود: در این دستورالعمل علاوه بر موضوعات اساسی و قوانین مرتبط با بودجه‌ریزی، حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری با اصلاح نظام درآمدی و کدینگ بودجه‌ای، ارائه طبقه‌بندی‌های جدید بودجه‌ای با رویکرد شفافیت مالی و پاسخگویی بیشتر، نحوه هزینه کرد اعتبارات عمومی و اختصاصی، ترتیبات دریافت تسهیلات وام و منابع بازپرداخت آن، ضوابط مهم در برآورد درآمدها و هزینه‌ها، برنامه‌ریزی جهت پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنواتی شهرداری، بودجه سازمان های وابسته و تلفیق آن با بودجه شهرداری و همچنین رعایت مفاد دستورالعمل‌ خزانه‌داری و شیوه نامه کمیته تخصیص اعتبار در اجرای بودجه و ضوابطی در خصوص نظارت و ارائه تفریغ (عملکرد) بودجه شهرداری، ارائه و مورد توجه قرارگرفته است.

 نصرتی اضافه کرد: رعایت مفاد این دستورالعمل در تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی بودجه سال 1399 در شهرداری‌های سراسر کشور لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم به منظور تغییر سیستم‌های بودجه‌ای خود بر اساس مفاد دستورالعمل یادشده را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، شهرداری‌ها می‌توانند در مهلت باقیمانده تا تدوین لایحه بودجه سال 1398 خود نسبت به تدوین لایحه مذکور و اجرای آن مطابق با مفاد دستورالعمل «طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریغ بودجه شهرداری» اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.